Sym fiddle 3 klasse a

sloefie

New Member
Goede morgen
ik heb gisteren een sym fiddle 3 gekocht klasse a
Nu hij start niet.de cilinder warmte censor werkt niet. na controle zie ik dat deze is verwijderd.
De scooter krijgt ook geen onsteking en startmotor werkt niet. Komt dit door dat de warmte sensor is verwijderd of is een ander probleem zoals bijvoorbeeld een ecu-probleem.
Vriendelijke groeten mario (sloefie)
 
Advertisement - register to remove this

Goeie morgen Mario,

Het lijkt mij niet dat de temperatuursensor iets met de ontsteking te maken heeft.
Alles hangt aan de ECU dus een probleem met de ecu is uiteraard mogelijk.
Maar om deze conclusie te trekken is het nog erg vroeg, denk ik.

  • Is je accu wel in orde want de werking van de ecu is sterk afhankelijk van een goeie accuspanning?
  • Doen de knipperlichten het?
  • Doet je claxon het?
  • Doet je remlicht het?
  • Doet je koplamp het nadat jer de scooter op contact hebt gezet?
  • Hoor je een klik als je een remhendel inknijpt en op de startknop drukt, uiteraard met ingeschakeld contact?
  • Zijn alle elektrische zekeringen heel?
  • Licht het motormanagementlampje enkel seconden op nadat je de scooter op contact hebt gezet?
  • Geeft dit motormanagementlampje eventueel een knippercode?
  • Is het een Euro4 met een Dellotro ECU en een elektronisch gestuurde carburateur?
  • Of is het een Euro5 met injectie?
  • Welk bouwjaar is de scooter?
  • Start de scooter ook niet met de kickstart indien het nog een Euro4 betreft?

De startmotor heeft in principe niks te maken met de ecu.
 
Dat dacht ik ook dat die sensor niets mee de onsteking te maken had .
Maar omdat het via het motormanagementlampje de knippercode ,zag ik dat de cilinder warmte sensor niet werkte .dacht ik dat misschien daarmee de ecu hem in veiligheid modus had gebracht.
Battery is sterk lichten pinkers alles werk .
Het probleem met de startmotor ga ik wel kunnen oplossen . Eens ik het gevonden heeft waarom hij geen onsteking krijg . Denk zelf ook dat de bougie geen benzine krijg.
Als ik rechtstreeks de startmotor verbind met de battery werk de startmotor perfect.
Het is een dellotro ecu met een gestuurde carbulateur.
Ik weet niet veel van scooters .
Maar werk aan oldtimers .
Zo ik weet wel een beetje , Ps dank u voor je info . Gr mario
 
Back
Top