Sym fiddle 3 50cc motorstoring

Nyske015

New Member
Hallo allemaal, ik ben Thomas.
Ik heb een probleem met een sym fiddle 3 50cc (E3):

- Het motorlampje pinkt 6x: dit zou wijzen op een probleem met de snelheidssensor
- Brommer start en draait stationair goed:
Als je gas geeft gaat de brommer niet vooruit, je hoort het toerental van de motor wel omhoog gaan.
Eens je 1/2de gas geeft gaat de achterband zachtjes draaien. (Brommer op pikkel.)
Vanaf Volgas valt de motor uit.

Er steekt een snelheidssensor aan het voorwiel voor het snelheid op je dashboard te zien en er zit een hall-gever aan de onsteking.

Het 6x knipperen slaat terug op 1 v deze 2 sensoren. Als de sensor aan het voorwiel faalt, dan zie je geen snelheid meer op je dashboard. Gaat de brommer hier ook raar van doen bij gas geven? M.a.w. word deze sensor ook gebruikt voor esp/abs zoals een wagen?

Of moet ik toch naar de hallgever aan de onsteking gaan zien? (Ik zou denke als deze faalt, is het BDP nietmeer gekent en zou de scooter niet meer starten)

Iemand een tip? Bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Hallo allemaal, ik ben Thomas.
Ik heb een probleem met een sym fiddle 3 50cc (E3):

- Het motorlampje pinkt 6x: dit zou wijzen op een probleem met de snelheidssensor
- Brommer start en draait stationair goed:
Als je gas geeft gaat de brommer niet vooruit, je hoort het toerental van de motor wel omhoog gaan.
Eens je 1/2de gas geeft gaat de achterband zachtjes draaien. (Brommer op pikkel.)
Vanaf Volgas valt de motor uit.

Er steekt een snelheidssensor aan het voorwiel voor het snelheid op je dashboard te zien en er zit een hall-gever aan de onsteking.

Het 6x knipperen slaat terug op 1 v deze 2 sensoren. Als de sensor aan het voorwiel faalt, dan zie je geen snelheid meer op je dashboard. Gaat de brommer hier ook raar van doen bij gas geven? M.a.w. word deze sensor ook gebruikt voor esp/abs zoals een wagen?

Of moet ik toch naar de hallgever aan de onsteking gaan zien? (Ik zou denke als deze faalt, is het BDP nietmeer gekent en zou de scooter niet meer starten)

Iemand een tip? Bedankt!
Heb precies hetzelfde gehad (ook inderdaad met gas geven toeren die omhoog gaan en komt niet vooruit en met halfgas wat meer.) het gaat om de sensor op de ontsteking deze zal misschien slecht signaal doorgeven (dit is ook de sensor die bepaald wanneer de bougie vonkt.

Hier een linkje waar ze in uitleggen hoe je hem doormeet:
 
Back
Top