Sym Fiddle 3 2019 met 3x een kromme remschijf

Gert Holtkamp

New Member
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze problemen.
Ik heb mijn Sym fiddle 3 een aantal maanden geleden naar de dealer gebracht omdat ik in mijn stuur en remhendel voelde dat mijn schijf krom was.Dit bleek ook zo te zijn en heeft de dealer er een nieuwe op gemonteerd,die niet door Sym werd vergoed omdat het een slijtage onderdeel is,met 600 km op de scooter.
Nu zijn we inmiddels een aantal maanden verder en zijn er al 3 schijven gemonteerd en de schijf die er nu op zit is ook weer krom,die kosteloos zijn vervangen door de dealer.Zijn er mensen die ook deze problemen hebben en wat zou de oorzaak zijn van kromtrekken.Remklauw is goed en beweegt,er word normaal mee gereden,zou het de velg kunnen zijn?
 
Advertisement - register to remove this

misschien blijft er toch een van je remschoentjes hangen waardoor er slechts aan een kant (meer) druk wordt uitgeoefend en die krom trekt? Mogelijk is die niet goed gecentreerd?

Dit is wat ik online kan vinden:

Remschijf krom?

Hoe komt het eigenlijk dat je remschijven krom trekken? Er kunnen een aantal dingen aan de hand zijn:
  • Roest aan je remschijf. Dit zet uit door vocht en drukt de remschijf krom;
  • Je remtang/zuiger werkt niet goed (oververhitting);
  • Je hebt te krachtig geremd (oververhitting);
  • Je remvloeistofbakje is te vol. Remvloeistof zet uit en de remzuigers drukken de remblokken aan (oververhitting).
 
Inmiddels is het probleem met mij scooter gemaakt.Hij heeft de as vervangen en nu is het weg.Snap niet dat ze dat niet gelijk hebben bekeken maar het is opgelost
 
Back
Top