sym fiddle 2

mijkie770302

Well-Known Member
als ik alleen rij met de scooter rijd hij doenbaar, trekt wel wat op in hoge toeren vind ik en bereikt zijn volledige snelheid niet maar waar het om gaat is dat zodra mijn zoon erbij op komt zitten rijd die moeilijk. hij trekt bijna niet op en als ik volle gas geef zou hij precies gaan stil vallen maar kan wel blijven rijden tegen 20km per uur. het is een b-klasse. kan het zijn dat we samen te zwaar zijn voor de scooter?
 
Advertisement - register to remove this

Nee, hij zou 2 personen aan moeten kunnen. Te hogen toeren en geen maximale snelheid geeft aan dat er wat versleten is.
Voordat we iets kunnen zeggen verder is het handig om het merk, type, jaartal en kilometers aan te geven.
 
4takt 50cc heeft ook niet zoveel vermogen als een 2t 50cc.. Bij mij is het probleem dat de new fly standaard ook al erg zwaar weegt en dan met zo weinig vermogen van de motor.. 4takt bouwt niet zo snel toeren op en het koppel is vrij laag.. Een 2t bouwt wel veel toeren op en door deze hogere toeren valt er ook net iets meer eruit te halen..
 
Het enige wat hier uit af te lijden valt is dat het een 45 km versie betreft.
Het afstellen in het begin, door dealer en/of garagist zal meespelen.
Ook speelt mee hoe het motorblok ingereden is....
Normaliter mag het niet zoveel uitmaken mits het geheel goed is ingereden!

Voorbeeld: Ik weeg ruim 105 kilo en mijn zusje 85 kilo.
Dus 190 kilo in totaal, met de Sym Fiddle die ze heeft gaan we samen ook maar max 50km op de scoot.
Het op en wegtrekken gaat erg goed en snel, zowel alleen als met z'n tweetjes.
En nee dit is geen fictie!

Misschien dat men wat duidelijker kan zijn in de vraagstelling?
Er ontbreekt immers erg veel relevante info omtrent je scooter.
Alhoewel sommige onder ons speciale gaven hebben wil de rest graag wat meer gegevens om tot een goed oordeel te komen!

Sym Fiddle van de 1e, 2e of 3e generatie?
Dus motorblok: XS1P39QMB of toch de: XS1P37QMA-2 ?
 
Last edited:
Back
Top