Sym Fiddle 2 valse lucht opsporen

sanscorp

Well-Known Member
Mijn naam is Sander (30) en heb voor mijn vriendin een Sym overgekocht voor weinig.

Sinds kort hebben we dus een Sym Fiddle 2 uit 2008 (oude gy6 blok) staan. Er staan plm 8500 km's op de teller.

Deze is overgekocht van een vriend na 2 jaar stilstaan, ik heb er al veel aan gedaan, nieuw: benzine (rond98), v-snaar, variorollen, remvloeistof, motor en gear olie. Tevens kleppen gesteld (0.08 in en ex volgens handleiding) en brandstof en vacuümleidingen vervangen.

De carburateur is in zeer goede staat, deze alleen licht schoongemaakt met remmenreiniger en luchtdruk. Gelet op naald, sproeiers, openingen, membramen etc.

De brommer start en rijdt, maar is niet af te stellen met de luchtmengschroef, blijft hangen in de toeren bij stationair iets gas geven en loopt onregelmatig. Als ik de schroef volledig indraai (ipv 1,5 slag uit) dan gaat de brommer hoger stationair lopen. De acceleratiepomp is uitgeschakeld met een tyrip trouwens.

Daarom ben ik gaan zoeken naar valse lucht, heb ik her en der wat o-ringen vervangen en heb ik zojuist (om zaken zoals vacuüm uit te sluiten) de PAIR en Oil catch can verwijderd.

Ook heb ik het inlaatspruitstuk de kleppendeksel voorzien van een klein beetje vloeibare pakking (1 zijde ingevet voor demontage). Helaas nog steeds hetzelfde euvel.

Ik lees dingen zoals krukaskeerringen (variozijde los gehad en geen lekkage) en kop (zelfde als voet?)pakking.

Maar met remmenreiniger kan ik het lastig vinden, deels door de zwarte beschermkap rond de motor (die er straks af gaat).

Waar moet ik op letten en wat kan ik beter (preventief) vervangen?

Alvast bedankt!
Sander.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top