Sym fiddle 2 start niet

Hallo allen,

Ik heb een sym fiddle 2 uit 2020. Gekocht met 500km op de teller, ondertussen 9xxx gelopen. Altijd netjes op tijd olie ververst en netjes bij gehouden, nog nooit problemen mee gehad.

Vorige week reed ik naar mijn werk en had ik ineens geen vermogen meer, net alsof de benzine op was, en de motor viel uit. Draaide wel rond, gaf geen enkel signaal te willen starten. Ondertussen heb ik de logische dingen bekeken: hij vonkt, heeft benzine, lijkt compressie te hebben. Ik zeg lijkt omdat ik geen compressie meter heb, maar ineens geen compressie lijkt mij zoiezo sterk.

Nou heb ik nog niet de kleppen gecheckt (zou nu volgens het onderhoudsschema moeten), omdat ik nergens mn voelplaatjes kan vinden, maar ook dit lijkt mij niet het probleem.

Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar ik moet kijken of wat het zou kunnen zijn.

Heeft iemand een idee waar het in zou kunnen zitten, of waar ik naar kan kijken?
 
Advertisement - register to remove this

het zouden je kleppen kunnen zijn.
Injectie scooters staan er om bekend hun uitlaat poort helemaal te verkolen. misschien dat de uiltaat poort niet meer juist afdicht.

klep reiniger is hier de oplossing voor, alleen moet hij wel nog starten dan.
 
Zou als je vonk en benzine toevoer in orde zijn , toch even de compressie laten meten , of èèn zelf aanschaffen .
Wordt je bougie nat als je start?
 
Je kan ook kijken of hij wil starten als je een klein beetje remmenreiniger , achter in de carb spuit . Weet je in ieder geval of hij zin heeft
 
Sorry vergeten te vermelden, er zit een carburateur op geen injectie.
Waarschijnlijk/bijna zeker, is dit een elektronisch gestuurde carburateur.

Bougie word niet nat nu
Ik zou toch beginnen met het schoonmaken van de carburateur, sproeiers en mengbuizen.
Wel even goed opletten welk slangetje op welke nippel van de carburateur zit, dus en duidelijke detail foto maken of de slangetjes markeren.
 
Ligt dit niet aan de accu , door het proberen ? Hij zou toch een teken van leven moeten geven , met kicken ook niets ?
De accu was ondertussen inderdaad leeg van t starten, maar met een andere volle accu precies hetzelfde. Met kicken net zo goed niets.

Waarschijnlijk/bijna zeker, is dit een elektronisch gestuurde carburateur.


Ik zou toch beginnen met het schoonmaken van de carburateur, sproeiers en mengbuizen.
Wel even goed opletten welk slangetje op welke nippel van de carburateur zit, dus en duidelijke detail foto maken of de slangetjes markeren.
Klopt, het is wel een elektronisch aangestuurde carburateur. Hier heb ik zoiezo helemaal geen ervaring mee, begrijp ik het goed dat hij daarmee een iets armere verhouding kan geven?

Ik ga de carburateur schoonmaken wanneer ik tijd heb, zal laten weten hoe t is gegaan. Bedankt voor t meedenken!
 
Back
Top