Sym fiddle 2 probleem met 2e personen rijden

Pie Eijck

New Member

Mijn sym fiddle 2
Heb ik afgelopen week op marktplaats overgekocht hij rijdt prima alleen en heb ik nergens last van met rijden(alleen berg op merkte ik). zodra ik met twee man erop rijdt gaat die slomer. zodra de weg een beetje stijler wordt gaat de scooter steeds langszamer rijden tot we op stuk komen waar het effen is hier krijg die dan ook geen snelheid op de een of andere manier bij. is het een optie om de bougie te vervangen en de olie te verversen om mee te beginnen?
Ik hoor het graag
Groetjes
P
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk niet dat het probleem ligt bij de olie of bougie..

Maar het beste is wel om de onderhoud nou direct te doen.. en daarna zien of hij beter rijd..
Ja ga ik doen :)
Als het daar niet aan ligt waar zou ik dan aan moeten denken waar het aan kan liggen?
Tevens is de achterband op moment deels lekt maar deze wordt komende week vervangen.
Bedankt voor de reactie
Groetjes P
 
Het kan zijn dat de cilinder misschien zwaar versleten en of zuigerveren gewoon op.. Het is een 4-takt ik weet het. Maar metaal blijft metaal of het nou in een 2-takt motor zit of in een 4-takt motor.. Zuigerveren van een 4-takt zijn een stuk gevoeliger voor hoge belastingen dan 2-takt veren.

Als je veel vermogen verliest is het vaak dat de compressie op hogere toeren met de druk af neemt..
Hoe harder de motor draait hoe meer compressie er onstaat in de motor

Bij een verbranding boven de zuiger (een ontploffing van mengsel) ontstaat er kracht dat de zuiger naar onderen drukt.. Als de zuigerveren dus door slijtage het maximale punt al bereik heeft kwa slijtage is het mogelijk dat er een deel van de ontploffing via een andere route weg ebt..
En dan haal je niet meer het maximale vermogen boven de zuiger en dan zakt het vermogen van de motor in..

Je hebt de scooter 2ehands gekocht, je weet nooit hoe de vorige eigenaar ermee gereden heeft.. Wellicht altijd volgas geknalt of zo.. Dan is het snel gedaan met de zuigerveren.. Ook bij koud volgas met de scooter vanuit stilstand vertrekken..

Neem aan dat je ook snap dat 1 persoon vervoeren wat makkelijk gaat voor de scooter (zeker als je vrij licht kwa gewicht bent) dan met 2 personen op die scooter gaat zitten..


Het is een veronderstelling van mij.. Maar zeker een punt waar ik zelf op zou letten..
 
kan je mij toevallig helpen?
Ik heb een vraag ik heb een sym fiddle 2 4t
Deze rijdt 50km/h
Ik wil hem graag terug afvoeren naar 40 km/h wat is de makkelijkste en goedkoopste manier om dit te doen?
Ik hoor het graag
Mvg
Pie


Ligt eraan of het een brom of snor is..

Bij een snor moet je dan altijd de snor cdi erin laten zitten. Omdat hij voordat de vario geblokkeerd word op een bepaald punt komt dat de motor ze kracht verliest door de begrenzer die standaard in een orginele cdi zit..

Dan hoef je alleen een grote vario ring erin te plaatsen.. En met verschillende diktes kan je de top snelheid regelen..

Bij een brom de begrensde brom cdi erin laten en dan eigenlijk het zelfde liedje als met de snor versie.
 
Dan hoef je alleen een grote vario ring erin te plaatsen.. En met verschillende diktes kan je de top snelheid regelen...

Een grotere en dikkere Varioring heb geen nut ... Begrenzen werkt met een Varioring met bredere afmeting(en) van de Varioring.

Een Varioring mag niet te breed zijn ,anders slipt de V-snaar door.
 
Last edited:
Ik bedoelde een dikke en een dunnere varioring.. Die zitten er namelijk standaard erin, dus te breed zal het niet worden..

Alleen als basis doe je de dikste er eerste in (denk dat die 5 mm is) en dan met een dunnere de snelheid extra bij regelen.

Overigens is een 4-takt grof weg het meeste begrensd op de CDI en niet op de ring..

Toen ik de ring uit mijn new fly haalde ging dat ding zonder die ring maar 2 km sneller.. Eigenlijk te verwaarlozen.. Maar omdat die dingen precies 45km/u moeten lopen. Word er met de vario ring snelheid extra afgeregeld zodat hij meer richting de 45km/u gaat.
 
Back
Top