Sym fiddle 2 nieuw

Robby2008

New Member
Hoi allemaal,
Vraagje: we hebben 2 weken geleden een nieuwe Sym fiddle 2 gekocht en de dealer heeft ‘m iets opgevoerd (34 op de teller). Mijn vriendin rijd meestal op de scooter en dan is dat hard genoeg. Ik rijd er af en toe ook op en dan wil ik dus harder. Is het mogelijk om met cdi begrenzer erop 34 te rijden (als minimum snelheid) en zonder een stuk harder? Voor mij is het belangrijk dat die 34 voor mijn vriendin erop blijft. Dus minimale snelheid is 34 en Max is onbegrensd (door afstandsbediening). Is dat mogelijk?
 
Advertisement - register to remove this

Dus minimale snelheid is 34 en Max is onbegrensd (door afstandsbediening). Is dat mogelijk?

Nee, niet voor de Euro 3 en 4 modellen/type's!
Het is 34 km of 58 km, met de mogelijkheid tot aanpassing naar 65km.

Thats it! Schakelen tussen deze snelheden is niet mogelijk vanwege het ECS/ECU regelmodule systeem.
 
Ah thnx. Das wel balen want ik zag op YouTube (vol gas met Joey) dat hij met een blauw knopje op de cdi de toeren kon regelen. Balen!
 
Ah thnx. Das wel balen want ik zag op YouTube (vol gas met Joey) dat hij met een blauw knopje op de cdi de toeren kon regelen. Balen!

Ja dit klopt! Dit is dan de oude versie van de Fiddle 2 met het Euro 2 (Chinese) motorblok.
Deze maakt gebruik van een normale CDI, de nieuwere Euro 3 & 4 type's met het nieuwe (Taiwanese Sym) motorblok maken geen gebruik van een CDI maar van een zgn ECS/ECU module. En juist op die type's is het niet mogelijk!
 
Last edited:
Is ie weer;-) nou lees ik op de site van fast and furious dat de Sym fiddle 2 een elektrische carburateur heeft en er staat : Bij scooters met elektrische carburateur kun je in feite iedere snelheid kiezen t/m 55/65km p/u.
 
Nogmaals: alleen bij de "Euro 3 of 4''
Euro 2 is anders....

En voor de rest geef je geen info??

Wat voor type staat er op het kentekendocument of card vermeld?
Bouwjaar ook bekend?
 
Last edited:
Euro 2 is normale carburateur. Euro 3 is ECS (wel een carburateur maar elektronisch geregeld.. ) Dit kan ook zo zijn bij een EURO 4.. Maar EURO4 kan ook injectie zijn.
 
Ow sorry. In mijn eerste mail had ik aangegeven dat ik 2 weken gelden een nieuwe Sym fiddle 2 had gekocht. Ik was er van uit gegaan dat dit altijd Euro 4 is. Mijn fout; heb niet veel kennis van scooters. Bouwjaar is .... 2020.
 
Het is dus een elektronische carburateur (zoals ik al eerder aangaf).
Ik ben nog steeds benieuwd naar jouw antwoord Floris. Je gaf stellig aan dat het nietmogelijk was met een euro4. Maar op de site van fast and furious staat dat het wel kan. Is het nou wel of niet mogelijk?
 
Je zou de motorgegevens als weergegeven op het kentekenbewijs kunnen zenden aan het bedrijf van jouw voorkeur en deze vraag stellen, dan heb je een antwoord + offerte.
Groet,
 
Ja klopt, dat heb ik gedaan. Maar deze kan geen zekerheid geven. Dan moet ik de module eerst bestellen en dan gaan zij kijken wat kan.... daarom kom ik bij dit forum uit.
 
Ik ben nog steeds benieuwd naar jouw antwoord Floris. Je gaf stellig aan dat het nietmogelijk was met een euro4. Maar op de site van fast and furious staat dat het wel kan. Is het nou wel of niet mogelijk?

Natuurlijk is het mogelijk maar niet de snelheid die je wenst!
Het werkt dus van 25 km naar 34 km voor de snor, en van 45 naar 58/65 voor de brom
Schakelen tussen deze uiterste snelheden is niet mogelijk vanwege het ECS/ECU regelmodule systeem.

Dit heeft te maken met de juiste sproeier en het solenoid valve/klepsysteem van de elektronisch aangestuurde carburateur.
Ook de lambda (zuurstof) sensor speelt een belangrijke rol in deze.

Maar goed, zo denk ik erover! Als de reguliere webshops welke dit aanbieden al geen uitsluitsel kunnen geven, gaan bij mij wel enkele bellen rinkelen! Waarschijnlijk wordt de uitleg dan verkeerd geïnterpreteerd door sommige.
 
Back
Top