Sym Fiddle 2 (nieuw) gas geven

Niels97

New Member
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen Augustus een nieuwe Sym Fiddle 2 gekocht bij een scooterwinkel.
ik heb totaal geen verstand van motoren en de werking hiervan maar ik heb het volgende probleem,
het starten van de scooter gaat prima en stationeer loopt hij goed. zodra ik gas geef lijkt het net of de scooter uitvalt. ik heb geprobeerd om gelijksmatig steeds iets meer gas te geven om de toeren op te bouwen maar ook dit gaat moeizaam. Wanneer ik gas blijf geven lijkt het wel of de scooter zichzelf herpakt en gaat dan opeens voluit. (beetje raar uitgelegd maar ik weet niet hoe ik dit moet onderbouwen) ik heb een filmpje opgenomen die het misschien beter in beeld brengt,
de scooter heeft momenteel 341 km op de teller en bij de 1000km moest ik hem terug brengen voor controle. kan ik dit zelf oplossen of moet ik z.s.m. naar de garage?
 
Advertisement - register to remove this

Nieuw gekocht in aug2020, bij zelf knutselen vervalt garantie, begrijp de vraag bijna niet. Of is de winkel heul erg ver weg?
Groet,
 
Niet zelf gaan sleutelen aan een nieuwe scooter die nog garantie heeft.
Zelf sleutelen betekent automatisch het vervallen van alle garantie!

Ook niet mee blijven doorrijden maar zo spoedig mogelijk contact opnemen met de zaak waar je hem gekocht hebt.
Anders wordt bij de 1000km beurt ook nog gezegd dat je hem verder kapot hebt gemaakt omdat je bent blijven doorrijden.

Edit: Harrr was me net voor. :)
 
Kan zijn dat hij wellicht teveel lucht krijgt of zo maar zoals de mannen voor mij zeggen is het echt stevig af te raden om er nu zelf aan te gaan werken.
 
Sproeier is te klein, dat kan de dealer voor je oplossen. Al die Syms met een ECS systeem hebben dit probleem vaker. Sproeiermaten kloppen vaak niet met wat erop staat. Ik doe er meestal een 86 in. Dan lopen ze vaak gelijk goed!
 
Back
Top