Sym Fiddle 2 maakt raar geluid op zijn top

Status
Not open for further replies.

Cheliosdb

New Member
Hoi leden,

Recent heb ik een fym fiddle 2 aangeschaft die keurig netjes 35 op de teller reed. Ik heb bij k-parts een ontgrensde cdi en er in gezet. De scooter rijdt een stuk aangenamer, trekt beter op en op de top rijdt ie nu zo’n 50 op de teller. De snelheid is perfect alleen als ik echt vol gas rijd en hij komt op zijn top, dan begint de scooter een raar schel geluid te maken.

Is dit iets wat herkenbaar is voor andere mensen en weten hoe dit te fixen is? Het klinkt alsof ik het blok beschadig als ik vol gas rijd, ik zal vanmiddag even een filmpje maken met het geluid.

Sym fiddle 2 snor uitvoering
Jaar: 2012
Km stand: 12687

Alvast bedankt voor de hulp en als er meer info nodig is hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet!
 
Advertisement - register to remove this

De snelheid is perfect alleen als ik echt vol gas rijd en hij komt op zijn top, dan begint de scooter een raar schel geluid te maken.
Als ik mn vriendin laat schrikken maakt ze ook een raar geluid

Probeer eens een filmpje temaken ervan

Ik denk dat het de riem is dat tegen je bendix komt.
Zit trouwens de originele variobus ernog in? Dit kan ook de oorzaak zijn (overtoeren)
 
Hi all,

Sorry voor de late reactie. Ik kreeg het niet voor elkaar om een filmpje te uploaden dus heb hem even op YouTube gezet:

Na een paar seconden hoor je het schelle en hardere geluid. De scooter gaat dan naar zijn top (50km op de teller) en begint dan dit geluid te maken. Het lijkt ook alsof hij nog wel iets harder wilt maar dat net niet lukt, op zijn top stottert ie dan lichtelijk.
Wanneer ik vol gas rijd, afrem en meteen weer vol gas ga, dan stottert ie 1-2 seconden en trekt dan goed door.

Met de “langzame” cdi heb ik deze problemen niet, alleen dan loopt ie 36km en trekt ie vrij sloom op. Met de snelle cdi rijdt alles veel soepeler en trekt ie veel beter op.

Hopelijk kunnen jullie me helpen, alvast bedankt!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top