Sym Fiddle 2 begrenzer vraagje

MarcoFr

New Member
Goedendag,

Ik weet dat het vast hier ergens op het forum te vinden is, dus sorry voor deze post. Maar gezien de druk ... Toch effe over het hart strijken en ons effe helpen a.u.b....
Onze Fiddle 2 snor, die we in April 2021 nieuw hadden gekocht is in November al van ons gestolen, en we gaan nu kijken naar een Fiddle 2 snor van 2009. Echter is die ontgrensd. Rijd nu 55kmh. Willen we niet. Is dat makkelijk weer terug te brengen naar 35kmh ? Zo ja, hoe ?
Alvast reuze bedankt ...

Gr.
Marco
 
Advertisement - register to remove this

Ja hoor. Ik kan deze goedkoop overnemen, en had toevallig 3 weken voor de diefstal een gloednieuw kappen set gekocht in een andere matte kleur. Dus kan er dan nog 1 zomer van genieten en dan vervolgens weer terug naar 55kmh, brommer keuring en verder. Maar moet voor de zomer toertjes weer netjes snorren.
 
Ja is simpel, volgende CDI pluggen. Mogelijk ook andere rolletjes in de overbrenging, dit kan ook voor circa 35-eu 40 eu bij de brommerboer. Als je een tweedehands scooter koopt uit 2009 zou ik zoiezo met een beurtje beginnen als het onderhoudsverleden niet bekend is en je het niet zelf kan doen.


Balen van je 2021 scooter trouwens. Jammer dat er mensen zijn die niet van andermans spullen kunnen afblijven.
 
Bedankt voor het antwoord. Dus een Fiddle van 2009 werkt qua begrenzing anders en simpeler dan een van 2021 ? Want bij ons 2021 model was het meer dan alleen een kastje om de snelheid te bepalen.
 
Correct, 2021 modellen werken met E5 injectie systeem en een 2009 model met een carburateur. Verder kan ik hier niet verder op in gaan want scooterforum kent een verbod op snor opvoer beleid.
Nu hebben we het natuurlijk over afvoeren, maar komt op tegengestelde richting op het zelfde neer.
 
Kleine correctie: de Euro5 heeft net als de Euro4 een elektronische geregelde carburateur met ECS systeem (geen cdi of ecu).
Door het verwijderen van de varioring gaat hij zo'n 54km maar rijdt hij niet echt super fijn. De software van de ECS zal ook aangepast moeten worden.
 
Back
Top