Sym Fiddle 2 65CC

Ik heb nu al een tijdje een Sym Fiddle 2 ( nieuwe blok) en ben geïnteresseerd in een 65CC cilinder met een polini variokit.
Ik kan bijna niks online vinden over de Sym fiddle 2 en vroeg mij af of iemand op dit forum mij kan helpen.
Scooter loopt nu 60km/u en ik zou graag willen weten wat voor invloed de bovenstaande genoemde aanpassing gaat hebben op mijn topsnelheid/trekkracht.

Advertisement - register to remove this

Mdj004

Polini race vonkjes.
Ik heb nu al een tijdje een Sym Fiddle 2 ( nieuwe blok) en ben geïnteresseerd in een 65CC cilinder met een polini variokit.
Ik kan bijna niks online vinden over de Sym fiddle 2 en vroeg mij af of iemand op dit forum mij kan helpen.
Scooter loopt nu 60km/u en ik zou graag willen weten wat voor invloed de bovenstaande genoemde aanpassing gaat hebben op mijn topsnelheid/trekkracht.
Als het enigen wat je wil weten is wat er gebeurd met je snelheid, “tromgeroffel” dat wordt veel meer. Je moet echter als je een andere cilinder monteert wel meer dingen aanpassen wil je dat je scooter mooi loopt het enige dat dan echt nodig zou zijn is een grotere carburateur. Ik heb voor de rest niet donders veel verstand van 4 takt scooters, sleutel zelf voornamelijk aan 2 takters:)

Mdj004

Polini race vonkjes.
Kun je mij vertellen wat ik allemaal aan zou moeten passen? Voor ik iets over het hoofd zie. Dankjewel!
Om hem uberhaubt te laten lopen met de grotere cilinder heb je sowieso een grotere sproeier nodig, zou trouwens best kunnen dat 65cc op std carb wel kan. Verder zit het standaard spul wel snor dacht ik. (Wat jij al had)

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Snelheid zal wel mee vallen denk ik.. Als je gelukt hebt zal het 5 km schelen als je pech hebt gaat die 10km/u harder..
Je wint vooral op de eerste meters om weg te komen. En het geheel loopt voor lekkerder door.. Zonder amper in te houden.

Weet iemand ook welke van de onderstaande het beste is?
Ik ben namelijk niet bekend met het merk Airsal wel met het merk Naraku.

65CC

63CC

Sparky

Well-Known Member
Moet voor deze cilinder dan ook de software in de regelunit van de carburateur worden aangepast?
Of heeft de originele genoeg regelbereik?

Advertisement - register to remove this