Sym fiddel 2 (euro 4) nieuwe ecu

Smokey2000

New Member
hallo mensen

ik heb recent een sym fiddel 2 euro 4 gekocht, met 1200 km, ik wil deze graag opvoeren.
ik had eerst een filmpje gezien van joeyschaar waarin hij deze scooter opvoerde met een cdi, ik had dus gelijk een cdi besteld.
en kwam er tenslot achter dat mijn scooter geen cdi gebruikt maar een ecu gebruikt van delorto, ik kocht toen een onbegrenzde ecu van het zelfde merk en probeerde deze er in te zetten. na de installatie wou de scooter niet aanblijven zonder dat ik volgas gaf en kwam de scooter ook niet op toeren, het motorlampje bleef ook branden

hieronder een link van de gekochte ecu:
 
Advertisement - register to remove this

Heb je je originele ecu nog?
Beter laat je die ontgrenzen.
De scooter moet opnieuw afgesteld Worden + TPS trim moet gebeuren na ecu-aanpassingen
 
Deus service tool gebruiken:
Toerental op 2100tr/min (+100tr toegelaten)
O2-sensor moet fluctueren van 100mV tot 900mV (in te Stellen met de stelschroef naast de TPS)
Vervolgens onder- en bovenwaarde van gasklep aanleren. = TPS trim

Wel op warme motor zodat de motor in closed loop draait
 
Deus service tool gebruiken:
Toerental op 2100tr/min (+100tr toegelaten)
O2-sensor moet fluctueren van 100mV tot 900mV (in te Stellen met de stelschroef naast de TPS)
Vervolgens onder- en bovenwaarde van gasklep aanleren. = TPS trim

Wel op warme motor zodat de motor in closed loop draait
oke, dit is denk iets te moeilijk voor mij. op de site stond plug and play maar dat is het blijkbaar niet.
 
hallo mensen

ik heb recent een sym fiddel 2 euro 4 gekocht, met 1200 km, ik wil deze graag opvoeren.
ik had eerst een filmpje gezien van joeyschaar waarin hij deze scooter opvoerde met een cdi, ik had dus gelijk een cdi besteld.
en kwam er tenslot achter dat mijn scooter geen cdi gebruikt maar een ecu gebruikt van delorto, ik kocht toen een onbegrenzde ecu van het zelfde merk en probeerde deze er in te zetten. na de installatie wou de scooter niet aanblijven zonder dat ik volgas gaf en kwam de scooter ook niet op toeren, het motorlampje bleef ook branden

hieronder een link van de gekochte ecu:


Waarschijnlijk moest je de ECU inleren.. Dan zou het motor lampje uit moeten gaan.

En bij die nieuwe ECU moet de TPS throttle position sensor gecalibeerd worden.. (zo weet de ECU wat de begin punt en eindpunt is (de slag) van je gashendel. (want de gashendel word digitaal aangestuurd.) Dus als je gas geeft, zit er wel een kabel aan die aan de throttle body zit.. En daar zit dat meet instrumentje op voor de gas schuif positie.
 
Back
Top