Sym dd start volgas.

rottieark

Active Member
Oke ik heb weer een probleem.

De Sym DD:
70cc malossi sport
17.5mm carb
sproeier 88.
powerfilter jammer genoeg.
12K kilometer.

Het hele verhaal:

De uitlaat en carburateur waren aan vervanging toe, uitlaat is lek en carb loopt niet stationair.

Ik wou dus gisteren de uitlaat en carb vervangen, de uitlaat paste perfect alleen de carburateur niet.

Nu heb ik dus het probleem dat hij volgas al start met oude carburateur.

Al geprobeer:
Powerfilter lucht belemmeren.
Gasschuif gaat helemaal naar beneden.
Gaskabel vervangen.
Sproeier omhoog en omlaag.
Stationair schroef doet niks.
Luchtschroef doet niks.
Vlotter zit goed.
Vlotternaald niet lek.
Valse lucht gecheckt.

Dit deed allemaal niks.

De reden dat powerfilter belemmeren benoem, is omdat er nu een powerfilter op zit, zo heb ik de scooter gekocht en de originele luchtfilter is niet meer te koop.

Zodra ik de scooter aan kick schiet hij in de toeren en probeert die volgas weg te rijden, ook krijg ik wat benzine in mijn powerfilter.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

Advertisement - register to remove this

rottieark

Active Member
heb je hier misschien wat aan??
"Dit artikel is uitverkocht, en of niet meer leverbaar"

Heb zelf echt al wel gekeken naar een originele luchtfilter, vindt het zelf ook heel jammer dat er een powerfilter op zit.
Wil ook niet dat t ding optimaal wordt afgesteld kan ook haast niet met powerfilter, wil gewoon dat die rijdt.

Sparky

Well-Known Member
Volgas bij starten heeft niks te maken met powerfilter.
Of je gasschuif komt door 1 of andere reden niet helemaal terug naar beneden of je trekt ergen valse lucht.
Hoe je valse lucht checkt en hoe je controleert of de gasschuif werkt hoef ik je hopelijk niet uit te leggen. ;)

rottieark

Active Member
Ik heb al gecontroleerd op valse lucht, en kan niks vinden, gasschuif heb ik al helemaal opnieuw gecontroleerd en gaat netjes naar beneden.

Stationairschroef duwt de gasschuif omhoog/omlaag als ik hem aandraai maar doet niks met het toerental.

Sparky

Well-Known Member
Als de gasschuif goed werkt, trekt de scooter toch ergens valse lucht, kan niet anders.
Zoek anders even onder de rubriek "Resources" naar valse lucht, daar vindt je een howto hoe het best te werk te gaan en de meest voorkomende plekken waar valse lucht getrokken kan worden.

rottieark

Active Member
Als de gasschuif goed werkt, trekt de scooter toch ergens valse lucht, kan niet anders.
Zoek anders even onder de rubriek "Resources" naar valse lucht, daar vindt je een howto hoe het best te werk te gaan en de meest voorkomende plekken waar valse lucht getrokken kan worden.
Howto heb ik gevolgd, maar kan oprecht niks vinden?

Sparky

Well-Known Member
Als jij rustig achter het beeldscherm van je computer zit, adem je maar rustigen oppervlakkig.
Je zou zelfs door een dun rietje kunnen ademen.
Echter als jij gaat joggen heb je aan dat rietje niet meer genoeg en lig je na 20 meter al plat op de grond.

Hetzelfde met je scooter, als deze stationair draait is de gasschuif minimaal geopend. (ademt door een rietje so to speak)
Jouw scooter start met volle toeren, daar is lucht voor nodig die voldoende brandstof uit de carburateur meetrekt.
Echter je beweert dat de gasschuif goed dicht is, dus je scooter ademt door een rietje, hoe verklaar je dan dat de motor dus voldoende brandstof en lucht krijgt en dus veel toeren maakt?
Die resterende lucht moet dus ergens anders vandaan komen.

rottieark

Active Member
Valse lucht heb ik echt overal ondertussen wel gecheckt.

-Beide keerringen zitten goed en trekken
geen lucht aan.

-Spruitstuk pakking is vervangen.

-Spruitstuk op carb pakking is vervangen.

-Cilinder pakkingen zijn ook net 10km oud en trekken geen valse lucht.

-gaskabel aansluiting bovenop de carb is gecheckt en trekt geen valse lucht aan.

Is er dan toch iets wat ik mis?

Sparky

Well-Known Member
Scheurtjes in spruitstuk.
Scheurtjes/poreus vacuumslangetje of slecht aansluitend op de nippels van benzinekraan/spruitstuk/carburateur.
Lek bij je membraan.
Onafgesloten olieaansluiting op carb indien je zelf bent gaan mengen.
Carb zelf die ergens valse lucht trekt door ontbrekende of beschadigde pakking of o-ringetje.

Twinky

Active Member
Die powerfilter is natuurlijk ook niet optimaal maar daar zouden de hoge toeren niet van hoeven te komen.
Die link die je liet zien is wel een stuk zachter dan een schel powerfilter dus het proberen waard.
Ik lees nergens of er een automatische choke op zit die je heb getest op een goede werking,
als die open blijft staan dan krijg je ook een hoger toerenverloop.
Normaal krijg je zoiets ook met valse lucht maar dat heb je al gechecked lees ik.

rottieark

Active Member
Dankje voor alle reacties,

@Twinky Er zit een handchoke op en die werkt nog goed, dus dat kan het niet zijn.

@Broos Het borg clipje zit goed, gasschuif gaat soepel mee naar beneden.

@Sparky Enigste wat ik nog niet heb gecheckt van je lijstje is het membraan, schiet me ook nu pas te binnen dat dat het kan zijn.

Ik laat nog van me horen!