Sym crox

Lorenzo P

Member
Nog een vraag over die crox kan door een goedkope v snaar mijn scooter slecht optrekken en op top komen of heuvel opwaarts rijden of met iemand achterop?

moet ik misschien toch een dure v snaar kopen?

als ik bij een stoplicht sta en ik doe niets met de gashendel gedurende de wachtijd is het 2 seconden lang los komen van de grond en na die 2 seconden rijdt hij pas weg.
geef ik continue gedurende de wachtijd continue gas tussen door rijd die direct weg.

ook is het zo als ik een tijdje met een aanstaande motor sta dat ik dan heel licht de gashendel omdraai de motor afslaat kan dit met de sproeier te maken hebben?

en is het normaal dat hij vanaf de 64 kmpu naar 68 met moeite haalt is dat laatste stukje altijd moeizamer?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

eurokit

Well-Known Member
Staff member
goedkope v snaar mijn scooter slecht optrekken en op top komen of heuvel opwaarts rijden of met iemand achterop?

Ja dat is mogelijk. Heb het zelf momenteel ook bij mijn piaggio new fly.. De riem die standaard geleverd was vanuit de fabriek uit Vietnam was een nogal van slechte kwaliteit riem.. In dat soort landen gebruiken ze vaak een ander alternatief, vaak eentje die goedkoper is en dus slechter.

als ik bij een stoplicht sta en ik doe niets met de gashendel gedurende de wachtijd is het 2 seconden lang los komen van de grond en na die 2 seconden rijdt hij pas weg.
geef ik continue gedurende de wachtijd continue gas tussen door rijd die direct weg.

Misschien sproeier iets aan de arme kant, dit is zeker het geval als je nooit de sproeier hebt vervangen nadat je scooter nieuw hebt gekocht.. Alle modellen die nieuw uit de winkel komen zijn allemaal ongemodificeerd. Het is dan aan te raden is groter te gaan.. Maar dit afstellen moet je op gevoel doen en erop letten dat de bougie niet pikzwart eindigd, want dan zit je te rijk.


ook is het zo als ik een tijdje met een aanstaande motor sta dat ik dan heel licht de gashendel omdraai de motor afslaat kan dit met de sproeier te maken hebben?

Ja kan, maar het kan ook een verstopt luchtfilter kunnen zijn, een verstopte uitlaat, of de benzine loopt niet door de leiding..
Kan zijn dat de vacuum kraan defect is, kan een vuil benzine tussenzet filter er tussen zitten die dicht zit.. En ook de sproeier kan iets te arm zijn.


en is het normaal dat hij vanaf de 64 kmpu naar 68 met moeite haalt is dat laatste stukje altijd moeizamer?

Dat heb ik momenteel zelf ook. Maar door goed af te stellen kan je het probleem wellicht half of helemaal op lossen..
Alleen vergeet hierbij ook niet. De meeste 4takt scooters zijn ook kort vertand.. En met je standaard cilindertje zal die dan ook moeite hebben om snel op top te zijn.
 

Lorenzo P

Member
goedkope v snaar mijn scooter slecht optrekken en op top komen of heuvel opwaarts rijden of met iemand achterop?

Ja dat is mogelijk. Heb het zelf momenteel ook bij mijn piaggio new fly.. De riem die standaard geleverd was vanuit de fabriek uit Vietnam was een nogal van slechte kwaliteit riem.. In dat soort landen gebruiken ze vaak een ander alternatief, vaak eentje die goedkoper is en dus slechter.

als ik bij een stoplicht sta en ik doe niets met de gashendel gedurende de wachtijd is het 2 seconden lang los komen van de grond en na die 2 seconden rijdt hij pas weg.
geef ik continue gedurende de wachtijd continue gas tussen door rijd die direct weg.

Misschien sproeier iets aan de arme kant, dit is zeker het geval als je nooit de sproeier hebt vervangen nadat je scooter nieuw hebt gekocht.. Alle modellen die nieuw uit de winkel komen zijn allemaal ongemodificeerd. Het is dan aan te raden is groter te gaan.. Maar dit afstellen moet je op gevoel doen en erop letten dat de bougie niet pikzwart eindigd, want dan zit je te rijk.


ook is het zo als ik een tijdje met een aanstaande motor sta dat ik dan heel licht de gashendel omdraai de motor afslaat kan dit met de sproeier te maken hebben?

Ja kan, maar het kan ook een verstopt luchtfilter kunnen zijn, een verstopte uitlaat, of de benzine loopt niet door de leiding..
Kan zijn dat de vacuum kraan defect is, kan een vuil benzine tussenzet filter er tussen zitten die dicht zit.. En ook de sproeier kan iets te arm zijn.


en is het normaal dat hij vanaf de 64 kmpu naar 68 met moeite haalt is dat laatste stukje altijd moeizamer?

Dat heb ik momenteel zelf ook. Maar door goed af te stellen kan je het probleem wellicht half of helemaal op lossen..
Alleen vergeet hierbij ook niet. De meeste 4takt scooters zijn ook kort vertand.. En met je standaard cilindertje zal die dan ook moeite hebben om snel op top te zijn.
Dankjewel @eurokit voor je uitgebreide reactie.

Ik heb 15 juni (zaterdag een afspraak staan bij een scooter dealer waar ik tot op heden nog niet ben geweest maar die zeer goeie recensies heeft en ik zou al je informatie en mijn vragen meteen meenemen.

daarbij word hoogstwaarschijnlijk mijn v-snaar vervangen en rollen en de sproeier dus eigenlijk gewoon de aandrijving misschien donder ik er wel een malossi varioteur in + v snaar maar dat moeten wij dan zien.

ook zal ik dan mijn vacuum kraan en benzine filter laten controleren en ook probeer ik hem zo te laten afstellen dat hij het probleem niet meer heeft om moeilijk op top snelheid te komen misschien toch lichtere rollen.
 
Advertisement - register to remove this
Top