Sym Crox werkt gaat uit bij gas geven

Jordysnel

New Member
Ik heb een Sym crox gekocht, en elke ochtend als ik de scooter start (koude start) werkt de scooter goed goed, maar zodra ik gas geef slaat hij uit. Als ik de scooter warm laat lopen werkt het gewoon goed. Ik had de Scooter weer naar de 2ehandsdealer gebracht, hen hebben nieuwe choke erin gedaan, bougie en de carburateur schoon gemaakt. Maar heeft niks geholpen. Ik heb geen verstand van scooters, daarom dacht ik een post te maken.
 
Advertisement - register to remove this

Van welk bouwjaar is ie?
Ik heb 2 scooters, als het kouder word hoe nu, dan lopen ze koud slechter.
Wanneer ze even warm gelopen zijn lopen ze perfect.
 
Hier precies het zelfde, eigenlijk alleen als je van stilstand weg rijdt. Heb echt alles geprobeerd en leer er nu maar mee leven.
Misschien de kleppen stellen? Bij mij lost het het probleem niet op, dus heb een kleppen reiniger besteld.
Je moet maar zo denken, alles wat je er aan gedaan hebt is maar alvast mooi gedaan. Ik geeft vanuit stilstand eerst een klein gas tikje als het ware voordat ik weg rijd.
Je kunt eventueel de acceleratie pomp vast zetten op de carburateur. Gewoon met een tie wrap, dan moet je wel een maatje groter in de sproeier.
Die geeft als het ware een extra slok benzine bij wegrijden.
 
Ah daar hoop ik ook op! Staat je luchtschroef dan zo rijk of arm? Wil me bougie wat bruiner hebben :)
Ik zou denken rijk aan lucht
 
Ik heb een Sym crox gekocht, en elke ochtend als ik de scooter start (koude start) werkt de scooter goed goed, maar zodra ik gas geef slaat hij uit. Als ik de scooter warm laat lopen werkt het gewoon goed. Ik had de Scooter weer naar de 2ehandsdealer gebracht, hen hebben nieuwe choke erin gedaan, bougie en de carburateur schoon gemaakt. Maar heeft niks geholpen. Ik heb geen verstand van scooters, daarom dacht ik een post te maken.

Even controleren of dat er een sproeier aanwezig is en zo ja welke maat.

Als het een ECU en euro 3 of 4 is kan het misschien zo zijn dat de throttle position sensor opnieuw gekalibreerd dien te worden.
Ook even controleren of schoonmaken of alle doorgangen goed schoon zijn.

Mits oude benzine, dan deze aflaten en nieuwe E5 erin doen.
 
De Euro 3 variant van de Crox is met een CDI, en een normale (CVT) carburateur.
Vaak is dit soort klachten te wijten aan een te kleine stationair sproeier. (1 maatje groter monteren doet vaak wonderen)
Ander iets is dat de gasnaald iets te laag kan staan (mits deze afgesteld kan worden!).

De E4 is een ander verhaal, en daar nemen d.i.v. sensors het over om het juiste mengsel aan te bieden.
Maar goed, welk type heb jij?
 
De Euro 3 variant van de Crox is met een CDI, en een normale (CVT) carburateur.
Vaak is dit soort klachten te wijten aan een te kleine stationair sproeier. (1 maatje groter monteren doet vaak wonderen)
Ander iets is dat de gasnaald iets te laag kan staan (mits deze afgesteld kan worden!).

De E4 is een ander verhaal, en daar nemen d.i.v. sensors het over om het juiste mengsel aan te bieden.
Maar goed, welk type heb jij?
Kun je ook een ringetje oid onder de gasnaald doen als je hem niet kan stellen?
 
De Euro 3 variant van de Crox is met een CDI, en een normale (CVT) carburateur.
Vaak is dit soort klachten te wijten aan een te kleine stationair sproeier. (1 maatje groter monteren doet vaak wonderen)
Ander iets is dat de gasnaald iets te laag kan staan (mits deze afgesteld kan worden!).

De E4 is een ander verhaal, en daar nemen d.i.v. sensors het over om het juiste mengsel aan te bieden.
Maar goed, welk type heb jij?
Hoe kan ik precies zien wat voor carburateur ik heb?
Even controleren of dat er een sproeier aanwezig is en zo ja welke maat.

Als het een ECU en euro 3 of 4 is kan het misschien zo zijn dat de throttle position sensor opnieuw gekalibreerd dien te worden.
Ook even controleren of schoonmaken of alle doorgangen goed schoon zijn.

Mits oude benzine, dan deze aflaten en nieuwe E5 erin doen.
hoe zie ik waar de sproeier zit? moet ik dan een kap los maken? want ik wil liever niks breken.
 
Back
Top