Hallo ik heb een sym crox 50cc op de kop geslagen en heb vernomen om m sneller te maken er een 65cc cilinder onder te gooien de varium ring er af te halen en een onbegrensde cdi te halen (Hoe snel zal die ongeveer gaan) en is er ook een mogelijkheid om een grotere cilinder op te zetten 80cc bijv (liefst 125cc maar is vgm niet mogelijk) en zou ik met iets hoger als 65cc nog iets winnen qua snelheid?
 
Advertisement - register to remove this

Hoe meer cc's (mits goed afgesteld en met langere vertanding) is meer snelheid.
125cc gaat niet passen op je blok. Maar je zou wel een nieuw 125cc blok kunnen kopen. Er zit vg een gy6 blok onder sym scooters, die kan je redelijk goedkoop met 125cc krijgen. https://www.m2trading.com/nl/websho...q_JtnY9jBSEYkY2uANr76XOtABhX72XhoCgcgQAvD_BwE
Hij moet op den duur de verkoop weer in ;) ik heb vernomen dat een 65cc wel kan alleen vraag ik me af of het mogelijk is om nog ietsjes hoger te gaan nu heb ik ergens gelezen dat als je op een 50cc blok een grotere cilinder gaat zetten die op de duur niet meer kan pakken als ongeveer 85cc ookal zou je een 125cc cilinder er op zetten (stel het zou mogelijk zijn) dus dan zou die hem niet helemaal benutten
 
Het is meer dat je blok en overbrenging er heel erg onder leid. 80cc op een standaard krukasje gaat nog maar net. Een 125cc blok is voor zover ik weet plug&play. Afstellen is nieteens nodig (op de carb na, je kan de std carb wel houden maar je moet natuurlijk de sproeier vervangen en zorgen dat ie wat meer lucht krijgt).

65cc is natuurlijk al een stuk beter dan 50cc, maar het verschil is klein op een 4t. Ik heb dan liever een wat groter blok die ge de-tuned is zodat je lekker veel koppel hebt en wat ook wat duurzamer is
 
Oke bedankt voor de info. Denk dat ik voor een 65cc cilinder ga trekt die net wat sneller. Zit alleen met nog een probleem dat mijn zadel niet open gaat heb de kabel gevonden voel m wel bewegen maar zelf na hard trekken gebeurt er niks. Iemand een oplossing?
Post automatically merged:

Sym heeft een eigenmotorblok XS1P37QMA-2
Sym 2016 heeft nog een gy6 blok ze zijn later idd hun eigen blok gaan gebruiken
 
Last edited:
Hoe meer cc's (mits goed afgesteld en met langere vertanding) is meer snelheid.
125cc gaat niet passen op je blok. Maar je zou wel een nieuw 125cc blok kunnen kopen. Er zit vg een gy6 blok onder sym scooters, die kan je redelijk goedkoop met 125cc krijgen. https://www.m2trading.com/nl/websho...q_JtnY9jBSEYkY2uANr76XOtABhX72XhoCgcgQAvD_BwE
Waar zie jij dat die url een 125cc blok is? Zie er zelf niks erbij vermeld. En alles wijst er naar uit dat dit gewoon een 50cc blokje is.

Daarnaast kan een 125cc al niet eens op een 50cc carter.

Gy6 is het enigste waar max 99cc erop kan. Hoger heb je dus motor scooter carters voor nodig.
 
Back
Top