Sym crox 50 cc 4takt

Joel2005

New Member
Hallo ik heb een vraag over mijn scooter

Ik heb een 50 cc sym crox 4tak. Sinds ik deze heb opgevoerd door een andere vario erin te zetten loopt mijn scooter niet zo top meer.
Als ik mijn scooter start als hij koud is valt hij direct uit. Daarna moet ik heel vaak kicken en dan gaat hij aan. Als hij eenmaal loopt en ik geef gas dan val hij ook uit en als hij iets warmer is dan gaat hij hoger in toeren en zakt dan direct weer naar beneden ook al blijf ik gas geven
Ik heb geprobeerd het probleem op te zoeken maar ik kan het niet vinden

Heeft iemand enig idee wat er mis is met mijn scooter?

Zo ja laat het maar weten
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt mij meer een benzine probleem als een vario probleem . Wanneer heeft de motor voor het laatst een onderhoud 's beurt gehad?
( kleppen stellen , bougie , olie , filters e.tc )
Is het gelijk nadat je de vario hebt vernieuwd gebeurt ? Hij moet in ieder geval stationair blijven lopen , want dan doet de vario nog niets.
 
Laatste beurt weet ik zo niet heb hem nog niet zo lang
Nadat ik de vario vernieuwd heb is het probleem begonnen
Stationair loopt hij verder wel goed
 
Ik denk ook dat je meer problemen hebt als alleen een andere vario...
En is dit een zgn. race vario welke normaliter geleverd word i.c.m. een drukveer en rollengewichten?

Sowieso goed afstellen met ook een iets ruimere doorlaat van de sproeier.
1 of 2 maatjes groter is wel gewenst.... Mengsel lijkt nu niet aan de juiste chemische verbinding te voldoen als de motor continu instort!

Accu nog in gezonde staat en duikt niet ineen tijdens het elektrisch starten?
Is de elektrische choke in orde en werkt tevens naar behoren?
 
Ik heb er recent een nieuwe accu in gezet en de choke is voor mijn weten ook in orde
De vario is een high speed

Heb je dit gecontroleerd aan de hand van een simpele (multimeter) meting, of is het naar mijn weten toch meer giswerk?
Polini dus, en voor de rest heb je niks veranderd!?



Welke is het?
 
Dat is de vario set die ik erop heb zitten alleen de veer moet er nog een keer op maar heb daar zo geen gereedschap voor. Ik heb wel een kennis waarmee ik hem er binnenkort wil monteren.
Wat bedoelt u precies met giswerk?
 
Wat bedoelt u precies met giswerk?
Of je de choke daadwerkelijk hebt getest , op een accu , of dat je aan neemt dat hij het doet.
Als de scooter koud is , loopt hij dan wel versneld stationair een paar minuten , en zakt hij dan naar het stationair toerental?
 
Joel,

het zou misschien wel fijn/leerzaam zijn voor de leden die je hebben willen helpen dat je hen ook verraadt hoe je het probleem hebt opgelost!
 
Back
Top