sym 125cc aangekocht! Wat nu?

JDS

Well-Known Member
Ik heb me een Sym euro mx 125 4takt aangeschaft. Dit was een koopje van 500 euro omdat de persoon een nieuwe wagen heeft gekocht. Nu heb ik niet veel ervaring met 4takt blokken en vroeg me af wat ik kan doen om deze zelf wat onderhoud te geven. Ik heb gisteren de luchtfilter al uitgekuist en eind deze maand nieuwe achterband en bougie erin. Nu wil ik de vario en v snaar is bekijken, is dit hetzelfde als een 2takt? en hoe krijg ik de vario los? Want blijkbaar mag ik geen piston stopper gebruiken bij een 4T. Alsook wil ik wel eens rondkijken voor een nieuwe uitlaat binnenkort dus waar kan ik onderdelen vinden voor deze scooter, easyparts ben ik bekend mee maar staat niet veel tussen voor dit merk. anyway, ik hoor het graag ;-) yoo
 
Advertisement - register to remove this

. Met merk Sym wel bekend, echter met jou type Scooter niet .

Echter de Vario ziet er hetzelfde uit als 2-takt , om die los te maken is een Vario blokkeer sleutel nodig om die te demonteren , .

Voor onderdelen : Google ... of via locale Sym Dealer.

Een mooie uitlaat is : Akrapovic , kost wat ... maar dan heb je wat.
 
Blokken zijn over algemeen hetzelfde bij die sym modellen blijkbaar. heb al is rond ge googled. staan op yt ook wat filmkes van How to. lekker handig ;)
 
Wat ik wel raar vind. achterband; 130_70_12. er zou hier 2,8 bar in moeten. vooraan 110-80-12 en 2,5 bar. staat op band op. wel in psi maar heb het omgerekend. vindt wel veel eigenlijk. kan dit zijn?
 
Betreft bandendruk , je moet zelf uitvinden wat je prettig vind , ligt ook aan de banden die er onder zitten , en werking van je vering.

Zelft rijd ik met Michelin PowerPure , en spanning in Bar is 1.8 , voor en achter
 
Ben zelf voorstander van wat harde banden. Rijd veel leuker vind ik. trekkracht wordt ook verbeterd Door harde banden
 
Back
Top