Suzuki tsx

Paul Dennisen

New Member
Ik ben 17 jaar en ik wil graag een oude Suzuki tsx kopen voor dagelijks gebruik. Is dat een heel dom idee en waar moet ik op letten als ik een Suzuki tsx koop?
 
Advertisement - register to remove this

Je aanmelding zegt 14 jaar, je eerste post zegt 17 jaar, post nr2 zegt 16 jaar???
Voor mijn part ben je 10, jij en je ouders zijn zelf verantwoordelijk voor je doen of laten, daarover hoef je niet te liegen!

Gewoon alle zaken waarna je gebruikelijk naar kijkt als je een motor, brommer of scooter gaat kopen. (oa speling, verslijt, roest, algemene loopt van het blok, starten koud en warm, werking elektra algemeen, opgevoerd of echt origineel, aftermarket spullen, verknipte kabelbomen etc...)

Let wel oud betekent vaak ook lang ergens gestaan, misschien veel eigenaren gehad die elk wel, nauwelijks of niet hun bijdrage hebben geleverd aan het onderhoud en versleutelen van de brommer.
Oud betekent vaak, oh mijn oliepomp is defect, laten we maar zelf mixen of andere zaken (verslijtdelen) die niet vervangen worden omdat ze denken dat het de scooter het niet meer waard is.

Dus als je gaat kijken naar een zogenaamd "pareltje", neem iemand mee met verstand van zaken, die weet hoe een scooter moet rijden zodat je na een uitvoerige testrit, niet alleen een rondje rond de kerk, ook kunt beoordelen of er iets scheelt met de scooter en niet afhankelijk bent van de verhaaltjes/fabeltjes van de verkoper.

Ga je dan toch over tot koop, is het wel handig om zelf te kunnen sleutelen om weer recht te sleutelen wat de vorige eigenaar/eigenaren versleuteld hebben!
 
Back
Top