suzuki tsx wil niet op toeren komen

roadkiller

Well-Known Member
ik heb een klein probleempje mijn brommer wil niet meer op toeren komen hij start wel als je vol gas geeft maar maakt dan bijna geen toeren dit allemaal is gekomen nadat ik een nieuwe carb er op had gezet

suzuki tsx set up:
eurokit 70cc
std uitlaat
crab delorto 19.5 phbg (voorheen een mikuni 16mm)
sproeier 110
doppler powerfilter (wel met std sponsje er in)

als jullie me kunnen helpen alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Kleinere sproeier wss! 110 is erg groot! Maar dit kun je aflezen aan je bougie als ie eenmaal rijdt! Verder luchtschroef netjes op 1,5slag?

En gooi weer je std filter erop! Zo een "power" filter zorgt alleen maar voor extra gezeik, verbruikt meer en met dit weer (regen/sneeuw/bagger) lastig goed afgesteld te krijgen
 
dat is nou juist het probleem hij rijd hooguit 7 kilometer per uur

ja de luchtschroef staat 1.5 open

de std filter past er niet op dan word de luchtfilter slang helemaal afgeknepen


maar er zittten 2 buisjes aan mijn carb vast aan bijde kanten 1 als je die allebij dicht maakt dan rijd ie 100 meter goed en valt dan dood. maar als je ze open laat dan krijg je dat ie niet op toeren wil komen
 
of juist te klein..

iig even de naald zo zetten dat het clipje op 2 na onderste gleuf zit , daarnaast idd even de luchtstelschroef dicht draaien en weer 1,5 slag open zetten , beide niet meer aanzitten daarna.

wel kan het zijn dat een ander type gasnaald beter rijdt..

ik zou er persoonlijk ook een fatsoenlijk luchtfilter op maken ,volgens mij kun je gewoon het standaard luchtfilter gebruiken met een grotere aanzuigbuis.
 
had ik al geprobeert met de std filter maar dat ging niet helemaal lekker dus heb ik een stukje spons gepakt uit een andere std filter heb die op maat gesneden en heb die in de power filter gelegt

en ja de sproeier is iets te groot hij is pik zwart dus zet er ff een kleinere in
 
dat moet je dus helemaal niet doen , daar is zo'n filter niet op gemaakt..

als de bougie pikzwart is hoeft dat niet aan de sproeier te liggen alleen , slechte olie kan dit ook veroorzaken en/of te veel olie..

ook een lekke krukaskeerring kan dit doen.

dus houdt dat wel even in de gaten.
 
ik smeer 1 op 45 dus daar kan het niet aan liggen keeringen heb ik ff bekeken die zijn droog maar ik zag wel dat de ontsteking niet helemaal goed stond die stond helemaal naar rechts vanaf het streepje in de karter gezien dus ik zet de ontsteking weer op zijn std afstelling en dan maar weer ff kijken wat ie doet
 
volgensmij is er ook iets niet goed aan mijn carb hij lekt steets benzine ik heb hem al 3 keer uitelkaar gehaalt schoon gemaakt en alles doorgeblazen maar hij blijft lekken in de lucht filter
 
je kunt ook de vlotter vastdraaien doordat de vlotterbak er tegen aan zit.

altijd zorgen dat de vlotter los zit als je de bak erop hebt.
 
Back
Top