Suggesties voor setup vivacity?

Eddie070

New Member
Ik heb nu zelf een prima vivacity voor zo min mogelijk geld heb zelf nu een sito uitlaat eronder zonder prop en een polini vario met 7.5 g rollen en sproeier 58 fs k trek gwn wheelies op dat ding nog best lang ook maar ik wil veel meer koppel alleen weet ik zelf nou niet zo goed wat beter zou lopen op me scooter. Ik zit zelf twijfelen tussen een 70 cc polini gietijzer of een 50 cc snel van stage 6.
Als je meer ervaring of verstand heb van wat ik het best zou kunnen doen hoor ik dat graag bedankt alv.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Beste @Eddie070,

Dit is nogal een dwingende manier van vraagstelling.
Wellicht is het handig en verstandig om deze vraagstelling iets anders te formuleren.
De kans is dan vele mate groter dat er serieuze antwoorden gegeven worden en dat je hulp krijgt via dit forum.
 
Beste @Eddie070,

Fijn dat je het bericht hebt aangepast.
Dat siert je.
Helaas heb je dit niet vermeld, zodat mijn antwoord nu verkeerd begrepen kan worden door anderen.
Deze is waarschijnlijk al door diverse forumleden gelezen...
Ik laat bewust mijn vorige post staan zodat een ieder kan lezen over hoe en wat.
-----------------------------------------------------------
Hoop dat je de antwoorden krijgt die je verder kunnen helpen om je probleem met de scooter op te lossen.
 
Weet niet wat zijn setup is.

En het is maar net wat je wilt. Wil je echt puur snelheid dan is een hoogtoerige alu 70cc met terugloop de beste keus. Wil je een iets minder opvallende en wat betrouwbaardere dan is een gietijzeren met bijv een sito beter
 
Ik heb nu zelf een prima vivacity voor zo min mogelijk geld heb zelf nu een sito uitlaat eronder zonder prop en een polini vario met 7.5 g rollen en sproeier 58 fs k trek gwn wheelies op dat ding nog best lang ook maar ik wil veel meer koppel alleen weet ik zelf nou niet zo goed wat beter zou lopen op me scooter. Ik zit zelf twijfelen tussen een 70 cc polini gietijzer of een 50 cc snel van stage 6.
Als je meer ervaring of verstand heb van wat ik het best zou kunnen doen hoor ik dat graag bedankt alv.


Mijn ervaring met 70cc en peugeot vertikaal, zou het nog geen tweede keer doen.. Zelf ooit een DR70 eronder gehad.. Het ding was niet af te stellen.. Probleem is gewoon het luchtfilter en het inlaat traject wat erg beperkt is als je aan serieus opvoeren wilt denken.
Want je moet niet vergeten dat 70cc meer lucht inlaat vraagt, en daarop is het standaard filter niet berekend als je hem goed lopend wilt hebben.

Tot half gas lijkt die het nog ok te doen, maar daarboven zal die erg gaan inhouden..
De grap is dat je verwacht om er een grotere sproeier erin te doen omdat die boven helft gas lijkt te stikken. Maar als je dat gedaan hebt verzuipt die gewoon op elke afstelling. Doe je er dan veel kleinere sproeier in (maar groter dan wat je had) lijkt die redelijk te lopen, maar bougie blijf continu gewoon nat en ook boven de helft gas krijg je hem niet goed afsteld. (ik denk een teken van zuurstof te kort waardoor die niet vol kan lopen)

50cc snel stage 6 heeft wel een andere groter carburateur nodig.. En het inlaat traject is al niet zo best.
Opties zijn een ander spruitstuk en een power / open lucht filter. Maar dat wil je denk ik ook niet..

Het beste lopende krijg je hem met een 50cc giet cilinder. Dan heb je ook geen luchtfilter problemen meer omdat de hoeveelheid aangezogen lucht het zelfde blijft als origineel.
Post automatically merged:

Weet niet wat zijn setup is.

En het is maar net wat je wilt. Wil je echt puur snelheid dan is een hoogtoerige alu 70cc met terugloop de beste keus. Wil je een iets minder opvallende en wat betrouwbaardere dan is een gietijzeren met bijv een sito beter
Gewoon geen 70cc, loopt k.u.t op dat blok.
 
Back
Top