Subframe bout gy6 zit muurvast

Danny1984

Member
Goedenavond vrienden.

Ik heb een probleem waar ik niet uitkom.

Ik ben een agm star 50 uit elkaar aan het trekken, want het geheel wordt gestraald en gespoten.

Alles ging voorspoedig, maar het zit me op 1 punt behoorlijk tegen.

De bout om het frame te scheiden van het blok zit muur en muurvast.

Ik heb de moer aan de andere kant eraf, maar ik kan erop timmeren wat ik wil, ding geeft geen krimp.

Ik heb uit pure wanhoop maar flink ingespoten en hoop dat het morgen beter gaat.

Hebben jullie misschien advies?

Ik heb geen middelen om hem met hitte te bestoken, wel een föhn, maar that's it.

Alvast bedankt.

Gr Danny
 

Attachments

  • IMG-20210227-WA0047.jpg
    IMG-20210227-WA0047.jpg
    132.1 KB · Views: 26
Advertisement - register to remove this

Met wat heb je het ingespoten.

In het ergste geval zou ik de uitlaat eraf halen en op het subframe gewoon door slijpen, als je aan een nieuw subframe kan komen.
Krijg je dan wel tenminste je blok onderuit.. En dan kan je er beter bij om de rest los te halen.

Weet niet of het wel de moeite waard is om het subframe te behouden.. Ziet er best wel poreus uit.
 
Het lijkt zo, maar valt best mee, ik laat het stralen, en dan komt er een goede roestwerende laag op.

Ben zelf autospuiter, dus dat komt goed.

Ik heb het ingespoten met wd40.

Gr Danny
 
Kun je deze as/bout wel draaien als je een ringsleutel op de kop van de bout zet?
Anders even proberen als de scooter niet op de middenbok staat.
 
Ik kan het wel ronddraaien met de ratel, gaat niet eens zo zwaar, dat met die middenbok ga ik zo proberen.

Ik heb de halve nacht zitten bedenken wat ik doen kan :)

Bedankt sparky.

Gr Danny
 
Ook kun je eens proberen, eventueel met 2 man, de ene zet een ringsleutel op de vaste zestkantzijde van de bout/as.

Maakt met de ringsleutel een heen en weer draaiende beweging van ongeveer 1/8 slag en trekt tevens gedurende het een en weer bewegen van de ringsleutel/as, het uiteinde van de ringsleutel naar je toe.

Door het naar je toe trekken van het uiteinde van de ringsleutel krijg je dat de ringsleutel meer wrijving krijgt in de axiale richting en de ringsleutel niet van de zeskant af schiet terwijl je aan de ringsleutel trekt.

Hierdoor trek je als het ware aan de as terwijl je de as heen en weer draait, eventueel kan de tweede persoon voorzichtig tikken aan de schroefdraadzijde.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel want het is nogal lastig te beschrijven.
 
Ik begrijp wat je bedoelt, ik ga zo proberen met mijn wederhelft.

Ik heb het net ff snel geprobeerd van de middenbok af, geen succes ;)

Bedankt sparky, je staat altijd klaar met raad en daad.

Waardeer ik echt.

Gr Danny
 
Het lijkt zo, maar valt best mee, ik laat het stralen, en dan komt er een goede roestwerende laag op.

Ben zelf autospuiter, dus dat komt goed.

Ik heb het ingespoten met wd40.

Gr Danny

Zie duidelijk dat er een laagje materiaal weg is door de roest.
Als je gaat stralen haal je alleen maar nog maar materiaal weg.
Als ik weet dat die subframe volop te krijgen zijn, gaat zoiets bij mij de metaal bak in.
Sub-frame is wel iets wat veilig moet zijn en veilig moet blijven.. Daar ga ik niet op zitten wachten op het uur totdat die door breekt.
 
Denk dat het meevalt, ik heb erger gezien.
Eerst stralen, daarna gaat mijn collega hier en daar lassen, en extra verstevigen, daarna in de epoxy en in de kleur.

Het lijkt erger dan dat het is.
 
Ben er 3 hele uren mee bezig geweest :)

Bout draait keurig rond, maar vertikt het om te schuiven, ik kijk het nog een dagje aan, anders slijp ik het door.

Bedankt voor jullie hulp, ik laat wel weten als ik gewonnen heb :)

Goed weekend.

Gr Danny
 
dat winnen zal denk ik niet zo`n probleem zijn, via de andere weg kom je er ook wel. Het is maar net wat je zelf wilt en hoe snel je het gedemonteerd wilt hebben..
Zou het subframe niet besparen als je aan een betere kan komen. Gewoon slijptol erop aan die metalen dragers van het subframe, en blok is dan zo los van het frame.
 
Goedenavond vrienden.

Ik heb een probleem waar ik niet uitkom.

Ik ben een agm star 50 uit elkaar aan het trekken, want het geheel wordt gestraald en gespoten.

Alles ging voorspoedig, maar het zit me op 1 punt behoorlijk tegen.

De bout om het frame te scheiden van het blok zit muur en muurvast.

Ik heb de moer aan de andere kant eraf, maar ik kan erop timmeren wat ik wil, ding geeft geen krimp.

Ik heb uit pure wanhoop maar flink ingespoten en hoop dat het morgen beter gaat.

Hebben jullie misschien advies?

Ik heb geen middelen om hem met hitte te bestoken, wel een föhn, maar that's it.

Alvast bedankt.

Gr
Als je met 2 man bent. Dan kan de ene de bout losdraaien en de andere slaat met beitel en hamer de schroef eruit van de andere kant geen schroevendraaier is nuttenloos een beitel. Dan moet wel lukken normaal anders weet ik het ook niet.
Mvg
 
Back
Top