STZ# Zip

Nick!

Sprint Team Zeeland
Mini NRG


Hoi ik ben Nick, 17 jaar en kom uit walsoorden (Zeeland)
Ik ben STZ Member.
Ik heb al een project op het forum gehad, STZ# NRG. Maar daar kwam niet veel meer van en was dat ding ver beu, ik heb er toen zelfs over gedacht om er mee te stoppen. Maar toen kwam ik een zip uit 92 tegen in dit trok mij zo aan dat ik op nieuw ben begonnen geen gebeun meer:D8P. De setup van de nrg over gezet op de zip.
Hier effe een foto van de zip..naast de nrg.
Foto=EBKAKNUI

Nog een foto van het blok.. lekker vuil.
Foto=7AH74HF6


Scooter helemaal uit elkaar gehaald, blok ontvet en gestraald, in mn eigestraalcabine:W Alles wat van het frame af kon heb ik er af geslepen. Lekker kaal en weegt niks meer. Kwam op het idee om de kappen van de nrg op de zip te make.. dus kappen in gekort en nieuwe op hanging voor gemaakt. Ook voor de radiateur heb ik op hanging gemaakt want t is luchtgekoelde zip. Radiateur is van een beta, is groter als van pia en koelt dus beter:W NTT achtervelg der op gelegd.(lekker breed, kiesler effect)

Foto=4ERPIOT4


Foto=JMA4HHZ7


Foto=364YJWNK


Foto=UPGKF3D3


Foto=WYKQA6VE


Effe de setup:
-polini evo 2005 fluitpoort
-selettra binnenrotor.
-malossi mhr uitlaat.
-doppler race as.
-stage 6 powerfilter.
-stage 6 28pwk carb.
-malossi recht spruitstuk.
-malossi vl13 membraan.
-hebo racing vario.
-hebo v-snaar.
-hebo koppeling.
-haaks snelgas.
-reigh waterpomp.
Foto=PJY7P487


Uiterlijk:
-NTT achtervelg met 100-80-10 bandje der op.
-Tnt stuur met hebo clamp.
-stage 6 tempmeter.
-sfx voor vork.
-sfx voorwiel.
-nrg voor-en binnenkappen.
-booskijker.
-ts tankje.
-carterkap bewerkt.
Foto=G34MUYVS


Blok in elkaar gestoken. Mn nrg deed het niet meer toen ik het blok had getuned. Ik was er nog steeds niet achter waarom hij niet wilde draaien. De hele setup op het zip blok gezet maar deed ook niks. Na veel dinge geprobeert te hebben kwam ik er achter de de rotor nog maar een keer meer vonkte. Dus de stator 180graden gedraaid en hij deed het weer. ik helemaal blij :) dat hij eindelijk weer is teken van leven gaf :W
Foto van het blok.
Foto=E3PBPWEO


Paddock is vrij duur en ook de ophange van zo’n paddock paste niet meer. Dus heb ik er zelf een gemaakt.

Foto=VLSDW7EY-1


Foto=6SBMQAMN


Foto=8YNHAEVU


Ik heb achter een tankje zitten zoeken, kwam ik in de schuur nog een ts olie tank tegen die perfect in mn buddy paste dus heb ik beugeltjes voor gemaakt en der in gehange.

Foto=7NDWMW6W


Ben weer verder gegaan aan mn kappen. Wat ideeen voor een onderkap geschetst. Want ik had geen onderkap voor zip. Dus dan maar een zelf maken. Heb eerst een mal gemaakt van piepschuim, mal zo recht mogelijk gemaakt en in getaped. De kap gepolyesterd en het mal er uit gehaald.
Fotos het mal van de onderkap.

Foto=BGDR6ELN


Foto=GDAXGZIG


Fotos van de gepolyesterde onderkap.

Foto=UFQZZ8OA


Foto=RUU76WZY


Foto=C6XMJUH7


Moet er nog veel aan schuren, ik wil niet teveel meer met plamuur gaan werken. Op de nrg had ik mn achter kap met plamuur afgewerkt maar dat vond ik toch niet zo’n succes.

Ik heb de zip nu anderhalve week en dus al heel veel gedaan zo als je kunt zien.
Plannen:
-Nieuwe achterveer.
-frame spuiten.
-kappen verder bewerken.
-M stuurtje.
-neon.
-bensmeter.
-andere koelslang.
-kappen spuiten.(kleur nog niet bekend ps. ALS JE LEUK IDEE HEB LAAT EFFE WETE!)
 
Advertisement - register to remove this

Ziet er allemaal al leuk uit, alleen snap ik niet dat je eerst je frame gaat verlichten, en dan er weer een onderbak aan poly'ed..


voorderest, succes!
 
Deel de mening van Tommy, die poly-kap voegt weer flink wat gewicht toe , terwijl je dat net kwijt ben :?
Maar ziet er zeer goed uit :)

Keep it up
 
Ziet er allemaal al leuk uit, alleen snap ik niet dat je eerst je frame gaat verlichten, en dan er weer een onderbak aan poly'ed..


voorderest, succes!

ik wil er wat speciaals van maken maar het moet niet te veel wegen..dus dan verlicht ik mn frame toch zo dat ik wat kappen kan maken.. maar de kap weegt in totaal nu maar 450gram en dat is heel wat minder als orginele kap.;)

nog bedankt voor de andere reacties
 
heeej nicky leuk begin he:D denk dat de kapjes wel behoorlijk vet worden:W en als tie rijdt gaan we is sprinten he :winner:
groeten michael
 
ik ben t helemaal met tom eens..en een zip hoort naar mijn mening gwn licht clean en snel te zijn :w dan vind ik ze het vetst ..

maar ieder zo zijn mening veel suc6 verder.
gr jesper
 
zipjes horen naar mijn idee lichte racemonsters te zijn.
Ook denk ik dat je die voor en achterkappen nooit op een mooie manier op elkaar aangesloten gaat krijgen.

suc6, misschien kan je me van mening laten veranderen :p

edit:
probeer anders eens zo een monoseat, misschien staat dat wat mooier.
 
bedankt voor berichtjes;)

ik weet niet wat jullie zeuren over gewicht:?.. maar die onderkuip weegt dus minder als een orginele onderkuip en derest van de kappen weegt ook niks :L
 
Mja, misschien weegt het niks, maar ik vind het absoluut niet mooi op een zip.. Maar wie weet als die gespoten is ed.. Setupje is nice, iig succes!
 
ey nick!
ja je weet hoe ik er over denk he nice:W
laat iedereen denken!,, jij wil is iets anders met een zip geen gatenkaas e.d.
maar is iets moois maken van een zip. dat is pas orgineel ;)
naja ik zie je morgen weer wel op school en anders in de schuur.
ps ik kreeg al te horen dat ik morgen me frame terug krijg van de coater das dan percies 24 uur weg 8P
 
maar die onderkuip weegt dus minder als een orginele onderkuip en derest van de kappen weegt ook niks :L

De onderkuip mag nu dan niets wegen, maar voordat jij deze kap strak hebt zit er alweer een kilo plamuur bij op. Op dat moment is je kap WEL zwaar. :)

Of je wil met zo'n vieze on-afgewerkte poly kap rijden. ;)
Verder kan dit al-met-al wel een leuke scooter worden.
 
De onderkuip mag nu dan niets wegen, maar voordat jij deze kap strak hebt zit er alweer een kilo plamuur bij op. Op dat moment is je kap WEL zwaar. :)

Of je wil met zo'n vieze on-afgewerkte poly kap rijden. ;)
Verder kan dit al-met-al wel een leuke scooter worden.

al eens gehoord van polyfiber;)
 
Back
Top