Nick!
Sprint Team Zeeland
Mini NRG
Hoi ik ben Nick, 17 jaar en kom uit walsoorden (Zeeland)
Ik ben STZ Member.
Ik heb al een project op het forum gehad, STZ# NRG. Maar daar kwam niet veel meer van en was dat ding ver beu, ik heb er toen zelfs over gedacht om er mee te stoppen. Maar toen kwam ik een zip uit 92 tegen in dit trok mij zo aan dat ik op nieuw ben begonnen geen gebeun meer8P. De setup van de nrg over gezet op de zip.
Hier effe een foto van de zip..naast de nrg.
Nog een foto van het blok.. lekker vuil.
Scooter helemaal uit elkaar gehaald, blok ontvet en gestraald, in mn eigestraalcabine:W Alles wat van het frame af kon heb ik er af geslepen. Lekker kaal en weegt niks meer. Kwam op het idee om de kappen van de nrg op de zip te make.. dus kappen in gekort en nieuwe op hanging voor gemaakt. Ook voor de radiateur heb ik op hanging gemaakt want t is luchtgekoelde zip. Radiateur is van een beta, is groter als van pia en koelt dus beter:W NTT achtervelg der op gelegd.(lekker breed, kiesler effect)
Effe de setup:
-polini evo 2005 fluitpoort
-selettra binnenrotor.
-malossi mhr uitlaat.
-doppler race as.
-stage 6 powerfilter.
-stage 6 28pwk carb.
-malossi recht spruitstuk.
-malossi vl13 membraan.
-hebo racing vario.
-hebo v-snaar.
-hebo koppeling.
-haaks snelgas.
-reigh waterpomp.
Uiterlijk:
-NTT achtervelg met 100-80-10 bandje der op.
-Tnt stuur met hebo clamp.
-stage 6 tempmeter.
-sfx voor vork.
-sfx voorwiel.
-nrg voor-en binnenkappen.
-booskijker.
-ts tankje.
-carterkap bewerkt.
Blok in elkaar gestoken. Mn nrg deed het niet meer toen ik het blok had getuned. Ik was er nog steeds niet achter waarom hij niet wilde draaien. De hele setup op het zip blok gezet maar deed ook niks. Na veel dinge geprobeert te hebben kwam ik er achter de de rotor nog maar een keer meer vonkte. Dus de stator 180graden gedraaid en hij deed het weer. ik helemaal blij dat hij eindelijk weer is teken van leven gaf :W
Foto van het blok.
Paddock is vrij duur en ook de ophange van zo’n paddock paste niet meer. Dus heb ik er zelf een gemaakt.
Ik heb achter een tankje zitten zoeken, kwam ik in de schuur nog een ts olie tank tegen die perfect in mn buddy paste dus heb ik beugeltjes voor gemaakt en der in gehange.
Ben weer verder gegaan aan mn kappen. Wat ideeen voor een onderkap geschetst. Want ik had geen onderkap voor zip. Dus dan maar een zelf maken. Heb eerst een mal gemaakt van piepschuim, mal zo recht mogelijk gemaakt en in getaped. De kap gepolyesterd en het mal er uit gehaald.
Fotos het mal van de onderkap.
Fotos van de gepolyesterde onderkap.
Moet er nog veel aan schuren, ik wil niet teveel meer met plamuur gaan werken. Op de nrg had ik mn achter kap met plamuur afgewerkt maar dat vond ik toch niet zo’n succes.
Ik heb de zip nu anderhalve week en dus al heel veel gedaan zo als je kunt zien.
Plannen:
-Nieuwe achterveer.
-frame spuiten.
-kappen verder bewerken.
-M stuurtje.
-neon.
-bensmeter.
-andere koelslang.
-kappen spuiten.(kleur nog niet bekend ps. ALS JE LEUK IDEE HEB LAAT EFFE WETE!)
Hoi ik ben Nick, 17 jaar en kom uit walsoorden (Zeeland)
Ik ben STZ Member.
Ik heb al een project op het forum gehad, STZ# NRG. Maar daar kwam niet veel meer van en was dat ding ver beu, ik heb er toen zelfs over gedacht om er mee te stoppen. Maar toen kwam ik een zip uit 92 tegen in dit trok mij zo aan dat ik op nieuw ben begonnen geen gebeun meer8P. De setup van de nrg over gezet op de zip.
Hier effe een foto van de zip..naast de nrg.
Nog een foto van het blok.. lekker vuil.
Scooter helemaal uit elkaar gehaald, blok ontvet en gestraald, in mn eigestraalcabine:W Alles wat van het frame af kon heb ik er af geslepen. Lekker kaal en weegt niks meer. Kwam op het idee om de kappen van de nrg op de zip te make.. dus kappen in gekort en nieuwe op hanging voor gemaakt. Ook voor de radiateur heb ik op hanging gemaakt want t is luchtgekoelde zip. Radiateur is van een beta, is groter als van pia en koelt dus beter:W NTT achtervelg der op gelegd.(lekker breed, kiesler effect)
Effe de setup:
-polini evo 2005 fluitpoort
-selettra binnenrotor.
-malossi mhr uitlaat.
-doppler race as.
-stage 6 powerfilter.
-stage 6 28pwk carb.
-malossi recht spruitstuk.
-malossi vl13 membraan.
-hebo racing vario.
-hebo v-snaar.
-hebo koppeling.
-haaks snelgas.
-reigh waterpomp.
Uiterlijk:
-NTT achtervelg met 100-80-10 bandje der op.
-Tnt stuur met hebo clamp.
-stage 6 tempmeter.
-sfx voor vork.
-sfx voorwiel.
-nrg voor-en binnenkappen.
-booskijker.
-ts tankje.
-carterkap bewerkt.
Blok in elkaar gestoken. Mn nrg deed het niet meer toen ik het blok had getuned. Ik was er nog steeds niet achter waarom hij niet wilde draaien. De hele setup op het zip blok gezet maar deed ook niks. Na veel dinge geprobeert te hebben kwam ik er achter de de rotor nog maar een keer meer vonkte. Dus de stator 180graden gedraaid en hij deed het weer. ik helemaal blij dat hij eindelijk weer is teken van leven gaf :W
Foto van het blok.
Paddock is vrij duur en ook de ophange van zo’n paddock paste niet meer. Dus heb ik er zelf een gemaakt.
Ik heb achter een tankje zitten zoeken, kwam ik in de schuur nog een ts olie tank tegen die perfect in mn buddy paste dus heb ik beugeltjes voor gemaakt en der in gehange.
Ben weer verder gegaan aan mn kappen. Wat ideeen voor een onderkap geschetst. Want ik had geen onderkap voor zip. Dus dan maar een zelf maken. Heb eerst een mal gemaakt van piepschuim, mal zo recht mogelijk gemaakt en in getaped. De kap gepolyesterd en het mal er uit gehaald.
Fotos het mal van de onderkap.
Fotos van de gepolyesterde onderkap.
Moet er nog veel aan schuren, ik wil niet teveel meer met plamuur gaan werken. Op de nrg had ik mn achter kap met plamuur afgewerkt maar dat vond ik toch niet zo’n succes.
Ik heb de zip nu anderhalve week en dus al heel veel gedaan zo als je kunt zien.
Plannen:
-Nieuwe achterveer.
-frame spuiten.
-kappen verder bewerken.
-M stuurtje.
-neon.
-bensmeter.
-andere koelslang.
-kappen spuiten.(kleur nog niet bekend ps. ALS JE LEUK IDEE HEB LAAT EFFE WETE!)