Stuurkap Kymco Peope-S demonteren

Kymco-rijder

New Member
Claxon van m'n scooter is defect. Die wil ik vervangen. Ik krijg de kap van het stuur niet los. Achter het ovale plaatje zit een bout (zie en voel ik aan de achterkant van het scherm). Het lijkt me dat je daarmee het scherm losmaakt. Weet iemand hoe ik het voorscherm eraf krijg? Ik heb al met een mesje geprobeerd maar ik ben bang dat het plastic afbreekt (zit al scheurtje van eerdere keer door reparateur?). Kwestie van meer kracht zetten?
 

Attachments

  • IMG_1665 vk2.JPG
    IMG_1665 vk2.JPG
    83.6 KB · Views: 7
  • IMG_1666vk2.JPG
    IMG_1666vk2.JPG
    59.7 KB · Views: 5
Advertisement - register to remove this

Niet gaan snijden! Bij mijn people moet ik eerst de middelste schroef verwijderen. Dan zit die halverwege vast met 2 klemmen van plastic. Aan de binnen zijde van het kapje.

Die moet je naar binnen drukken en dan de andere kant ook. Dan komt het kapje zo los.

Het heeft mij ook een paar dagen gekost om daar achter te komen.

Wat ik zelf mee zit is dat ik het spatbord en voorkap er niet af krijg. People 2005

Achter dat plastic ovale stukje op je kap daar zou een schroef achter kunnen zitten
 
Niet gaan snijden! Bij mijn people moet ik eerst de middelste schroef verwijderen. Dan zit die halverwege vast met 2 klemmen van plastic. Aan de binnen zijde van het kapje.

Die moet je naar binnen drukken en dan de andere kant ook. Dan komt het kapje zo los.

Het heeft mij ook een paar dagen gekost om daar achter te komen.

Wat ik zelf mee zit is dat ik het spatbord en voorkap er niet af krijg. People 2005

Achter dat plastic ovale stukje op je kap daar zou een schroef achter kunnen zitten
Dankjewel voor de tip! Ik ga het proberen.
Voor je eigen probleem: misschien handig om te kijken op website van Zandi ? Scooteronderdelen. Daar staan handige plaatjes van onderdelen. Wellicht kun je dan schroefgaten zien. Anders foto op dit forum plaatsen?
 
Kijk eerst maar eens bij zandri. Technische tekening. Doe ik ook vaak.

Maar mijn people is van 2005. Misschien dat het nu anders in elkaar zit!?

Wat is het bouwjaar? 2t of 4t?
 
Back
Top