stuur wil niet vast ??

Status
Not open for further replies.

Realtjuh

Pro Race Fox
Hallo,
ik heb laatst voor 30 euro bij scootparts een tnt race stuur met vooruitstaande clamp gehaald, deze heb ik vandaag erop gezet, maar ik draaide hem zo vast als ik kon, en nog steeds als ik hard stuur, stuurd de voorvork niet altijd mee :S... de clamp heeft geen karteltjes op de plaats waar hij aan de voorvork bevestigd is..
kan iemand mij vertellen hoe dit kan en hoe ik het kan voorkomen?? hij zit op een F15, dus dat zou naar mijn weten goed moeten passen.
bvd

Advertisement - register to remove this

Dan zal hij net iets te wijd zijn , je zal een bus moeten laten draaien die over je voorvork heenkomt met de juiste diameter!

RemcoV said:
Dan zal hij net iets te wijd zijn , je zal een bus moeten laten draaien die over je voorvork heenkomt met de juiste diameter!
ehh,.. kun je miss uitleggen wat dat inhoud... in bus laten indraaien? moet de voorvork er dan af?
is dat een pin door de voorvork en de clamp heen? of is dat een extra verdikking op de voorvork...?

je moet gewoon een stuk buis hebben dat net over die buis van je voorvork past aan de bovenkant en dan doe je je clamp erover zodat je alles goedvastklemt.

denk maar aan die fietstellers als je die op je stuur moet doen heb je toch ookaltijd zn tussenrubbertje zodat het goed past :)

als hij niet stevig genoeg vast kan moet je dr eens proberen om er een stukje aluminium of rubber tussen te stoppen en dan vast te draaien. Alu van een blikje cola ofzo.

Heb ik ook gehad met die vooruitstaande clamp incl. stuur.
Ik heb toen gewoon een lange baco gepakt om zo mn imbus sleuteltje te verlengen. beetje leunen er op en hij komt vanzelf vastgenoeg te zitten!

gewoon met een normale imbus sleutel aandraaien is niet genoeg,... dan blijft ie idd draaien.

sendamsterdam said:
Heb ik ook gehad met die vooruitstaande clamp incl. stuur.
Ik heb toen gewoon een lange baco gepakt om zo mn imbus sleuteltje te verlengen. beetje leunen er op en hij komt vanzelf vastgenoeg te zitten!

gewoon met een normale imbus sleutel aandraaien is niet genoeg,... dan blijft ie idd draaien.
thx voor de tips.... deze met de buis is het geworden 8p :P
alleen moet je hier wel uit kijken dat je de schroef niet kapot draaid :O want dan ben je heelmaal de lul...

meestal wanneer je hem met de hand niet meer vaster krijg moet je effe een verlengstuk pakken en dan hoef je hem meestal nog maar halfe slag aante draaien en zit ie wel goed vast:P

heel raar..
ik heb nemelijk presies het zelfde stuur op me firefox zitten.. en die zit gewoon muurvast..

Status
Not open for further replies.
Back