Stuur staat scheef of krom

Tonicc

New Member
Beste leden,

Twee dagen geleden goed op mn bek gegaan door een automobilist die de regels niet goed kende... mijn stuur staat nu scheef ik vroeg me af of ik dit makkelijk kon oplossen. Of dat ik nieuwe dingen hiervoor moet gaan aanschaffen.

brommer die ik rij: beta rr50 motard track

alvast bedankt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

afhankelijk van wat er scheef is moet het vervangen worden.
Bijvoorbeeld voorvork.
Als je echt pech hebt is je frame scheef en kan je niet veel meer.

Hoe dan ook, even makkelijk oplossen gaat het niet worden.
 
Ik zou gewoon eerst eens beginnen met de stuurclamp even losser zetten en het stuur richten en weer vastzetten.

Daarna kan je kijken of er eventueel nog andere schade is, maar eerst dus even checken of je het niet gewoon zelf kan rechtzetten
 
Als ik je verhaal zo lees en geloven mag, was de bestuurder van de auto in de fout.
What about verzekering?
Heb je met de automobilist gesproken?
Hebben jullie geen schadeformulier ingevuld?
Is de mobilist doorgereden na het ongeval, zo ja, aangifte doen bij de politie want dit is vluchtmisdrijf.
Maar ja, of dit laatste nog veel zin heeft want ik lees als eerste woordje van je verhaal, "laatst" maw een aantal weken geleden....
 
Als ik je verhaal zo lees en geloven mag, was de bestuurder van de auto in de fout.
What about verzekering?
Heb je met de automobilist gesproken?
Hebben jullie geen schadeformulier ingevuld?
Is de mobilist doorgereden na het ongeval, zo ja, aangifte doen bij de politie want dit is vluchtmisdrijf.
Maar ja, of dit laatste nog veel zin heeft want ik lees als eerste woordje van je verhaal, "laatst" maw een aantal weken geleden....
2 dagen geleden, auto is inderdaad gewoon doorgereden.
 
Nogmaals, je stuurclamp even stellen:

-schroef even je stuurkap(pen) er af
-draai de bout waarmee je stuur om je voorvork geklemd zit los
-draai aan je stuur tot ie weer recht staat
-draai de bout waarmee je stuur vastzit weer stevig aan
-schroef de stuurkap(pen) er weer op
-klaar :)
 
Back
Top