Stuur scheef piaggio zip

Krekel

New Member
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn zip uit 2019.
Mijn stuur staat scheef en heb geen idee hoe ik hem recht krijg, heb de kappen er af gehaald en de voorvork lijkt gewoon recht te zijn. Ik heb ook al geprobeerd om de bout die op de foto aangegeven staat los te draaien en vervolgens het stuur recht te trekken. Dit leverde geen resultaat op, moet ik iets anders los draaien of een andere handeling uitvoeren? Ik hoor het graag!
B274B057-0E9F-41AD-A659-B832036EFE18.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn zip uit 2019.
Mijn stuur staat scheef en heb geen idee hoe ik hem recht krijg, heb de kappen er af gehaald en de voorvork lijkt gewoon recht te zijn. Ik heb ook al geprobeerd om de bout die op de foto aangegeven staat los te draaien en vervolgens het stuur recht te trekken. Dit leverde geen resultaat op, moet ik iets anders los draaien of een andere handeling uitvoeren? Ik hoor het graag!
View attachment 68018
Lach niet: maar een beetje losdraaien, ongeveer een halve tot hele cm en dan een tik met de hamer, dan zou ie makkelijk gedraaid kunnen worden. Net zoals bij een fiets.
 
Je moet die ronde moeren / ringen die je normaal gesproken met een Haaksleutel los of vast maakt , ook los draaien .
De Moeren die op de stuurbuis zitten.
Tussen die ringen zit een haakse plaat , die plaat zit weer vast aan het stuur. .... Snappie ???
Post automatically merged:


Kijk eens bij : 3:11 ... dan weet je wat ik bedoel
 
Last edited:
Je moet die ronde moeren / ringen die je normaal gesproken met een Haaksleutel los of vast maakt , ook los draaien .
De Moeren die op de stuurbuis zitten.
Tussen die ringen zit een haakse plaat , die plaat zit weer vast aan het stuur. ....
Nee hoor gewoon die bout een paar slagen los draaien bovenop. Vervolgens een klap met de hamer op die bout zodat de conus onderin los schiet en dan zou je je stuur kunnen rechtzetten. Zit vaak nog een inkeping in je stuurbuis waar je bevestiging van je stuurkappen dan weer inpast. Als je stuur niet krom is zou dan alles weer recht moeten staan.
 
Lach niet: maar een beetje losdraaien, ongeveer een halve tot hele cm en dan een tik met de hamer, dan zou ie makkelijk gedraaid kunnen worden. Net zoals bij een fiets.
Klopt helemaal wat je zegt.
Uiteindelijk is het is nog steeds een brom/snor FIETS.
Het stuur is inderdaad hetzelfde als het stuur van een fiets...
 
Back
Top