Stuur knikt en staat vast tijdens sturen naar links

Gdwehnes

Well-Known Member
Hallo forum leden,
Scooter type is een Vespa S uit 2009. Niks vreemds gedaan aan mijn stuur

Ik heb dus al een tijdje last van mijn stuur. Hij knikt af en toe, niet altijd.

Sinds gister werd de knik erger en tijdens een bocht (naar links) stond mijn stuur vast en kon ik niet verder sturen.
Mijn kilometerkabel is sinds gister ook geknapt en op dat moment werd het knikken steeds erger en erger.
Ik heb mijn kappen er al af gehaald en zie niks vreemds.

Het geluid wat de stuur af en toe maakt tijdens het sturen, lijkt alsof er plastic steeds breekt, maar niks is gebroken.
Stuurslot doet ook af en toe raar, ik krijg de stuur niet altijd van stuurslot. En dus sleutel erin/eruit en me stuur heen en weer schudden, en dat helpt.
Balhoofdlagers zien er nog goed uit, niks raars.

Iemand suggesties waaraan dit kan liggen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Wat het sturen betreft zou ik even kijken naar de lagers in je voorwiel (dit zou de problemen kunnen veroorzaken)

misschien je balhoofdlagers even smeren ? of desnoods vervangen.

het is wel gevaarlijk als je zo blijft rondrijden.
Mocht je eigen oplossing niet werken breng hem dan naar de dealer en laat hun er naar kijken!
 
Thnx,

Ik heb vannacht even gekeken, en me lagers van me voorwiel zijn gewoon nieuw. Niks aan de hand daarmee.

Verder heb ik mijn contactslot gedemonteerd, dat was het ook niet.
Dus nog een stukkie verder gekeken, heb mijn balhoofdlagers een soort van 'bloot' gelegd en zag op 4 balletjes een klein beetje viezigheid. Opnieuw ingesmeerd en ze waren weer schoon.

Knik is weg! Tijdens het rijden ook geen knik meer, km-kabel ook gemonteerd, was niet de oorzaak dus.

PS. heb je een follow gegeven op insta.

Snelle oplossing gezocht. Mag op slotje :p
 
Back
Top