Stuur beetje scheef...heb de stelbout al geprobeert maarniks opgelevert

G-shock

Well-Known Member
Beste ervaren scooter gebruikers,

Ik ben op dit moment nog een beetje een noob wat betreft scooters...

Maar wil toch het probleem met mn eigen handen gaan verhelpen,

Ik heb een Peugeot Speedfight 1 Liquid Cooled Prost

Volledig standaart.

Heb deze 2ehands van een erg eerlijke man overgekocht maar al gauw stuite ik op het volgende probleempje:

Tijdens het rijden op een recht stuk zie je dat het stuur een beetje scheef staat naar rechts toe... niet echt irriterrend maar het liefst heb ik alles 100% in orde...

Ik heb mn hele voor kappen set los gehad en heb de stuurbout los
gehad.... maar kon daarmee niet het stuur verstellen aangezien de bout
dwars door mn stuurstang heen zit. daardoor komt mn stuur wel wat los te zitten maar niet veel....

Ik vrees dat mijn voorvork krom is.... kan ik dat testen? ik heb al op ene recht stuk mn handen los gelaten en mn scoot uit laten rollen.... hij week niet af ofzo

Kan het zijn dat mn veerpoot krom is? mijn scooter is voorzien van een Monoarm voorvork' ?

Ook vindt ik het volgende raar: de vorige eigenaar vertelde mij dat de scooter nooit op gevoert geweest is.... en toch haalt ie wel langzaam maar zonder problemen de 80 km/u terwijl veel mensen hun scooter zo zwaar op moeten fokken om dat te halen?

Ik hoor graag van jullie ... alvast bedankt

met vriendelijke groet, G-shock
 
Advertisement - register to remove this

Ik vrees dat mijn voorvork krom is.... kan ik dat testen? ik heb al op ene recht stuk mn handen los gelaten en mn scoot uit laten rollen.... hij week niet af ofzo

Kan het zijn dat mn veerpoot krom is? mijn scooter is voorzien van een Monoarm voorvork' ?

Je voorvork hoeft niet krom te zijn, maar er zit een pen in je monoarm met een glijbus en 2 lagers geloof ik.. haal die ereens uit en bekijk even hoe dat eruitziet. Om er zeker van te zijn, maar als je scooter op het rechte stuk zonder handen gewoon rechtdoor gaat, dan is er geen sprake van een kromme monoarm, meestal zie je het wel aan de slijtage van je banden.
 
Je voorvork hoeft niet krom te zijn, maar er zit een pen in je monoarm met een glijbus en 2 lagers geloof ik.. haal die ereens uit en bekijk even hoe dat eruitziet. Om er zeker van te zijn, maar als je scooter op het rechte stuk zonder handen gewoon rechtdoor gaat, dan is er geen sprake van een kromme monoarm, meestal zie je het wel aan de slijtage van je banden.


een pen...? heeft u mischien een eventuele foto ofzo waar ik het ongeveer van kan bekijken? of waar ik die pen ongeveer kan vinden?

vriendelijk bedankt..:)
 
Back
Top