stroboscoop op knipperlicht schakelaar aerox

bobby_roks

Well-Known Member
Hee mensen,

ik heb een vraag. Ik heb op mijn aerox een sportstuur zitten en heb dus geen knipperlichten meer, nu heb ik dus nog wel die schakelaar, met draadjes eraan:p, kan ik op die schakelaar stroboscoop lichten aansluiten? dus dat ik bijvoorbeeld mijn "knipperlicht" naar links aan zet en dat dan die stroboscopen gaan flitsen. is dat mogelijk? ivm voltage en bepaalde schakelaars ofzo?
en moet ik dan iets ofzo van een zekering gebruiken?

en als het niet kan, kan ik het dan gewoon direct op mijn accu aansluiten met een andere soort schakelaar? ik heb dat wel met mijn neon, maar ik weet dus niet hoe dat precies zit met stroboscoopverlichting.

alvast dankjewel:)

groetjes Bob
 
Advertisement - register to remove this

gast XD
Als jij van plan bent een stroboscoop als richtingaanwijzer te gebruiken dan dnek ik dat het nog veiliger is om geheel zonder richtingaanwijzers te rijden:p.
 
Heb het zelf ook ooit gemaakt voor iemand. Knipperlicht naar links neon aan.
Knopje indrukken neon uit....



Wat ik zou doen als ik jou was:

Uit jou knipperlichtschakelraar komen 3 draden.

Wat ik had gedaan was het stekkertje van knipperlichtschakelaar de draden doorgeknipt zodat er uit je schakelaar 3 losse draden komen.

Dan zet je de + van je neon op rechtse draadje en een leg je een draadje van de middelste naar de min van de accu



Dus je hebt 3 draadjes:

Linkse: Los
Middelste: naar + accu
Rechtse: Naar + neon

(natuurlijk kun je het ook op de rechte aansluiten)

het nadeel is dan wel dat de neon ook aangezet kan worden terwijl die niet op contact staat.
Wil je dit niet zul je het draadje dat eigenlijk naar de accu gaat ergens naar je contactslot moeten laten gaan zodat die alleen stroom geeft als die op contact staat


Wat ik zelf had gedaan was wel van een "sloop" kabelboom het stekkertje pakken zodat je niet in je eigen kabelboom hoeft te knippen.
Dan kun je het originele kabeltje ergens achter je kappen laten
 
Last edited:
niet van plan om het als knipperlicht te gebruiken hoor;). maar omdat die schakelaar er nu toch voor niks zit. dacht ik, zal ik er strobo ofzo op aansluiten maar ik wist niet of dat kon.
maartuh dankje;)
 
Back
Top