Streetrace 50cc stage Minarelli horizontaal

Matta

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje. Mijn 50cc Mezoly cilinder (gemonteerd op mijn mooie Beta Ark LC uit 2005) begint het een beetje te begeven. Ik zit dus te kijken naar een 50cc Street race cilinderkit van Stage 6. Het is dus een flinke klauw met geld want het is nieuw en van Stage 6 bla bla bla... Zijn er mensen die ervaring hebben met dit product? Zou deze investering waarmaken wat ik hoop? (Meer vermogen, meer trekkracht en miss een hogere top.) En is dit mijn geld waard?

Groetjes,
Matta
 
Advertisement - register to remove this

Heb niet echt een minarelli blok, maar ik denk dat ze hetzelfde zijn als die van piaggio ( kwa cilinder kits niet het blok). heb een stage6 50cc streetracr piaggio en die bevalt goed. Je betaald wel veel, maar je ziet ook gelijk al waarvoor je betaald. Alle poorten waren netjes afgewerkt & geveild. Ook hebben ze bij de zuiger een schuine rand aangebrackt waardoor het makkelijker word om de piston clip te installeren.

Geen rare reluiden van de zuigerveren tijdens het rijden, en best wel goeie prestaties.
 
stage 50 street race is het zelfde als de 70cc versie.. Alleen minder koppel natuurlijk wegens de kleinere boring. Denk dat hij net zo agressief loopt.
Prestaties is rond een DR70 RPM tuned .. Misschien polini corsa .
 
Heb niet echt een minarelli blok, maar ik denk dat ze hetzelfde zijn als die van piaggio ( kwa cilinder kits niet het blok). heb een stage6 50cc streetracr piaggio en die bevalt goed. Je betaald wel veel, maar je ziet ook gelijk al waarvoor je betaald. Alle poorten waren netjes afgewerkt & geveild. Ook hebben ze bij de zuiger een schuine rand aangebrackt waardoor het makkelijker word om de piston clip te installeren.

Geen rare reluiden van de zuigerveren tijdens het rijden, en best wel goeie prestaties.
Oke, top man. Dankjewel. Ik laat wel weten als die erop zit en hoe die loopt!
Post automatically merged:

stage 50 street race is het zelfde als de 70cc versie.. Alleen minder koppel natuurlijk wegens de kleinere boring. Denk dat hij net zo agressief loopt.
Prestaties is rond een DR70 RPM tuned .. Misschien polini corsa .
Nou, zo te horen is het een flink ding. Ik kijk ernaar uit. Dankjewel voor je reactie!
 
Ik heb op mijn Aerox (Minarelli horizontaal lc) vorig jaar een 50cc streetrace gemonteerd. Ik maak wel gebruik van de standaard 50cc kop omdat de carburateurverwarming mist op de streetrace kop en omdat ik nergens een passende thermostaat kan vinden.
Toevallig ben ik vandaag weer eens een rondje gaan rijden op de scooter en ik sta er iedere keer weer versteld van wat een prestaties er uit deze 50cc kan komen. Op de teller rijdt hij ongeveer 95 a 100km/h en hij trekt lekker door!
50cc streetrace, 17,5mm dellorto, Malossi multivar, Leovince tt.
 
stage 50 street race is het zelfde als de 70cc versie.. Alleen minder koppel natuurlijk wegens de kleinere boring. Denk dat hij net zo agressief loopt.
Prestaties is rond een DR70 RPM tuned .. Misschien polini corsa .
Klopt wel, had hiervoor een 92CC 4T die trok als een paard, de stage6 50CC trekt hem gewoon weg. Dus 80CC heeft alleen meer koppel?
 
Last edited:
Klopt wel, had hiervoor een 92CC 4T die trok als een paard, de stage6 50CC trekt hem gewoon weg. Dus 80CC heeft alleen meer koppel?


4takt is altijd langzamer zeker het Gy6 blok stelt niks voor. Dus niet 92cc vs 50cc maar 2t vs 4t. Er komt meer vermogen uit die 50cc omdat die meer toeren beukt. Die 4takt loopt veel rustiger.
 
4takt is altijd langzamer zeker het Gy6 blok stelt niks voor. Dus niet 92cc vs 50cc maar 2t vs 4t. Er komt meer vermogen uit die 50cc omdat die meer toeren beukt. Die 4takt loopt veel rustiger.
vind de gy6 een grappig kut blok, had daarvoor een 80cc met een 50cc kop gemonteerd. Koppel Is perfect (als je de kop aanpast) komt net in de buurt van een slome 50CC piaggio 2t

de CVT van een gy6, dat is zo stom in elkaar gezet, torque driver van een piaggio blok is veel beter + een 2t blok. Maximale koppel.
 
Last edited:
2takt heeft wel sneller de neiging in overtoeren te raken.. En dan loopt zo`n blok niet meer heel efficient.. Want veel toeren maken is leuk, maar je moet het ook kunnen gebruiken voor de aandrijving van je scooter. Daarom verbruikt een 2takt best wel veel benzine voor wat het ding doet / levert.

Heb hier totaal geen problemen met het china blok.. Onder de kisbee doet het gewoon wat het moet doen.. Al merk je wel met 50cc het vermogen aan de krappe kant is. Toch was het wel wat sneller als me piaggio new fly die voor geen meter vooruit te krijgen was.
 
Back
Top