[Streetlegal100cc] //:: Aerox AudiRS Edition ::\\ [Project]

Afstelling zit al aardig in de buurt, echt KRANKZINNIG snel dat blok, rollengewicht ook al aardig in de juiste hoek, trekt mooi in een rechte streep door. Maar iedere gasreactie is wheelie, ondanks de langere achterbrug.

Heb wel 2 keer stil gestaan met een uitvallende motor na een paar keer goed gas. Ik vermoed dat het met het vlotterniveau te maken heeft. Door de lange achterbrug staat het blok al een stuk horizontaler (precies horizontaal), en als ik er dan ook nog opzit komt de cilinderkant nog meer richting de grond, waardoor de carb extreem schuin komt te staan. Ik vermoed dat de vlotter daardoor te snel leeggetrokken word.

Andere suggesties?
 
Vlotter even bijbuigen zodat de vlotterbak beter vol staat. En geen opstructie in je brandstof systeem?( benzinekraan, slang, bezinefilter)
 
Vlotter even bijbuigen zodat de vlotterbak beter vol staat. En geen opstructie in je brandstof systeem?( benzinekraan, slang, bezinefilter)

Yes, bijgebogen en nu perfect, ook geen lekkage ondanks de schuine carb.

Nu opzoek naar een testbank, blijkt jammergenoeg erg lastig te zijn tegenwoordig. Weet iemand nog wat? Geen HT/DDL/Jos Dijkman, die hebben allemaal geen tijd.
 
Fred-Motoren in Rotterdam , Banken kan op vrijdag Avond .
40,-- Per Run .
is dit dan 40 euro per run? duss elke run kost je 40 euro? lijkt me heel duur namelijk want als ik een midagje ga banken doe ik zo 10 tot 15 runs.

voorde rest weet ik niet welke omgeving je iemand zoekt met een testbank maar in de achter hoek/ gelderland heb ik eventueel wel wat adresje voor je.
 
1 Run , is 3 x , incl, 3 x uitdraai van Grafieken . dus komt neer op 1 uur Banken . ( beetje overleg etc ).
Het is natuurlijk anders geweest als alles bij Fred-Motoren gekocht was, dan was het gratis geweest.
Dus inprincipe ben je 40,00 kwijt , excl. Materiaal en arbeid.( Sproeier , of drukveer , of wat er nodig is .
Lukt het niet ... komt er een Run bij , tot dat de Scooter naar wens loopt.
 
Wat is die scooter waanzinnig mooi geworden. Heel gaaf hoor

Afstelling zit al aardig in de buurt, echt KRANKZINNIG snel dat blok, rollengewicht ook al aardig in de juiste hoek, trekt mooi in een rechte streep door. Maar iedere gasreactie is wheelie, ondanks de langere achterbrug.

Over bovenstaande, hoe doe je dat met inrijden? Daar zit ik namelijk nog mee. Heb de mijne nu een paar keer warm laten draaien. Maar twins heeft het over 500km inrijden. Daar doe ik 3 jaar over :rolleyes:
 
Wat is die scooter waanzinnig mooi geworden. Heel gaaf hoor



Over bovenstaande, hoe doe je dat met inrijden? Daar zit ik namelijk nog mee. Heb de mijne nu een paar keer warm laten draaien. Maar twins heeft het over 500km inrijden. Daar doe ik 3 jaar over :rolleyes:

Als je cilinder van aluminium is en geen gietijzer hoef je niet "in te rijden". Dat doe je alleen met gietijzeren cilinder (500 is wel erg overdreven. +- 200km is ruim voldoende).

Bij aluminium is wel een ander ding erg belangrijk en dat is Temperatuur!. Altijd goed je motor warm rijden voordat je gaat gassen. Of die nou 100km oud is of 10.000. Altijd warmdraaien.
 
heb een alu polini evo, zou er dus nu al mee kunnen rijden (zal in het begin lang volgas vermijden). Temperatuur is geen probleem. Laat hem altijd tot een graad of 50-55 bij stilstand draaien. Dan ga ik pas rijden.
 
Als je een blok bouwd met een alu cilinder doe je altijd de 1e 5-10 km even rustig aan. Maar daarna als je op tempratuur bent kun je gewoon volgas geven hoor. Geen probleem. Zolang je motor 50-55 graden is moet dat prima kunnen ;)
 
Belangrijk is dat de Cilinder een aantal keren goed warm is geweest , uitzetten , goed laten afkoelen , Warm draaien , afkoelen etc ..
Dan kan het materiaal zich gaan "zetten".
En goed smeren en juiste Sproeier is heel belangrijk .
 
Wat een geweldig project dit! Super leuk om te lezen! Groetjes WB

Leuk dat je meeleest bro! Ik bel je vd week nog even terug

Over bovenstaande, hoe doe je dat met inrijden? Daar zit ik namelijk nog mee. Heb de mijne nu een paar keer warm laten draaien. Maar twins heeft het over 500km inrijden. Daar doe ik 3 jaar over :rolleyes:

Zoals bovenstaand al genoemd, goed warm laten draaien. Ik heb hem 5x warm laten draaien en weer af laten koelen, daarna paar km rustig rijden, zou goed moeten zijn.


Even een update: Scooter word flink gerepost op instagram, leuk om hem bij alle grote paginas voorbij te zien komen! Volgende week komen de mannen van Scooter-attack.com naar Nederland om video-opnamen te maken voor hun youtube kanaal.

Ik heb nog een paar kleine upgrades gedaan aan de scooter, zoals een killswitch en een vaste aansluiting voor de acculader (8ah accu ipv 4ah). Ook heb ik nog een 280mm oversized Stage6 R/T schijfrem besteld, omdat ik toch merk dat ie iets meer rem power mag hebben. Mocht iemand dus interesse hebben in een 190mm (standaard formaat) Polini waveschijf voor een zacht prijsje, DM!

Qua afstelling ben ik ook nog steeds aan het spelen. Ondertussen ben ik dichtbij de sweetspot gekomen denk ik, ik zit op dit moment op sproeier 170, 2fast drukveer rood, trekveren malossi zwart, en 4.3gram rollen. Verschil tussen 3.5 en 4.3 was gigantisch, dus heb nu nog een aantal kitjes gekocht, tot 6.5 gram. Eens kijken wat het beste loopt.

Hopelijk snel op de testbank om er het maximale uit te halen! Ik kon een afspraak maken bij Rist Scooters, alleen mocht ik er daar niet bij zijn (volgens hem ivm ontploffende koppelingshuizen :laughing:) en heeft hij mn scooter een volle week (!) nodig. Niet echt ideaal dus. Nu @WouterB038 even lief aankijken:hearteyes::tearsofjoy:
 
Back
Top