[Streetlegal100cc] //:: Aerox AudiRS Edition ::\\ [Project]

Ten eerste Big respect ... echt Petje af .
Echter waarom 2 verschillende Banden ?
Persoonlijk had ik Michelin Power-Pure gekozen , voor en achter.
Thanks man! Voorbandje (Bridgestone) lag er al onder en is zo goed als nieuw. Achter had ik een andere maat nodig natuurlijk. Mijn ervaring is dat de achterband voor 90% verantwoordelijk is voor de grip en rijeigenschappen, daarom voor de Michelin (city-grip) gekozen, goede ervaring mee in het verleden, ook in de regen etc. Maar je hebt gelijk, had mooi geweest ze beiden te vernieuwen, had ik ook zeker gedaan als er voor een chinees troep merk onder gezeten had.
 
Update #7

Zo, eindelijk kunnen we weer wat gaan doen, de laatste onderdelen zijn binnen! Scooter is volledig af op het motorische deel na, en die hoop ik binnen nu en een week toch wel lopend te hebben zodat hij op de testbank kan voor verder afstellen.

Foto's zeggen meer!


IMG_2614.JPG
Totaalplaatje van alle onderdelen die binnengekomen zijn :hearteyes:


IMG_2649.JPG

IMG_2650.JPG
De Malossi RC One carters.



IMG_2657.JPG

IMG_2658.JPG
De 94cc MHR Testa Rossa.


IMG_2679.JPG
Ik heb de uitlaat iets aangepast, vond de standaard blauwe demper niet mooi passen bij de rest, dus de demper gewrapt en een nieuwe sticker erop, stuk beter zo. Nu hopen dat het een beetje blijft zitten, anders kunnen we altijd nog spuiten.
Post automatically merged:

Update #8


Eindelijk begonnen aan het opbouwen van het blok, helaas ook wat tegenslag. Zie fotos:


IMG_2648.JPG
Wat nieuw gereedschap binnengekregen die ik nog miste voor de montage (bovenin rechts de dodepunt meter van polini om de ontsteking af te stellen).



IMG_2665.JPG
Begonnen met het matchen van de poorten met de cilinder.



IMG_2669.JPG
Na het matchen van de poorten de lagers en de krukas gemonteerd, de tapeinden erin, en natuurlijk breekt de laatste af. :tired:


IMG_2670.JPG
Eerst geprobeerd met de dremel een sluif te slijpen en daar een platkop op te zetten, werkte niet, geen beweging. Toen de slagtol erop, kwaliteits bitje breekt zelfs af. Toen maar een linksdraaiende tapset gekocht, en uiteraard brak die ook af. Weggebracht om er een moer op te lassen en ook dit brak steeds af. Donderdag word de tapeind uitgeboord en opnieuw getapt, en kunnen we eindelijk verder met de montage.

Ondertussen zit de vertanding, overrange/koppeling en variateur er ook allemaal al in, helaas een fototje vergeten te maken. Van de week dus (hopelijk) verder met de cilinder en de ontsteking!
 
Last edited:
Update #9

Zo jongens, we hebben niet stil gezeten, tijd voor een update. Tapeind is na veel bloed zweet en tranen hersteld door 2wheels. Daarna kunnen beginnen met de montage van de onderdelen:


IMG_2755.JPG
Vertanding, koppeling, vario, alles gemonteerd. Nu nog even met de paarse Malossi drukveer en de lichtste rollen uit de kit (3.0) maar heb op advies van WB Tuning alvast wat meer gewichten gehaald, evenals een rode 2fast drukveer.



IMG_2757.JPG
Ontsteking gemonteerd en cilinder er (hier nog losjes) op.



IMG_2780.JPG

IMG_2783.JPG
En na de montage stond het blokkie er zo bij. :hearteyes:



IMG_2814.JPG
Nog een fototje na montage van het Easyboost subframe.



IMG_2815.JPG
Ennnn de andere kant. Hier nog met YSS schokbreker, echter is deze ondertussen vervangen voor een RDR Racing veer van 330mm. De YSS was op zn hardste afstelling nog steeds te zacht, waardoor de carb veel te schuin kwam te staan.
 
Heb je snel gedaan in 11 min ;)
Jij was weer veel te snel maat hahaha :tearsofjoy:
Post automatically merged:

Update #11

Vol goede moed de scooter naar buiten gereden, alles nog eens na gelopen, kickstart uit, en trappen maar. Niks. Choke, Niks. Bougie eruit, vonk checken, wel een vonk. Nog eens proberen, nu met andere afstelling op de carburateur, niks. Alles weer nagelopen, alles lijkt goed te zitten. Toch maar weer de vonk gecheckt. Zal de vonk dan toch te zwak zijn? Toch maar een extra massadraad van de bobine naar het blok getrokken om dat uit te sluiten. Weer niks. Vervolgens sproeier veranderd van 150 naar 160. Weer niks. Andere luchtafstelling, weer niks. Toen toch de squish van de cilinder nog maar eens gecheckt, 0,56, niks mis mee. Ontsteking er nog eens vanaf gehaald en opnieuw gemonteerd met 1.55mm voorontsteking zoals Malossi adviseerd. Weer niks.

Joey Schaar gecontacteerd, of ik daar even langs kon rijden, doen ze niet met dit soort projecten. HT tuning gebeld, wil er ook niet aan (liever geen particulier werk meer). DDL en Jos Dijkman te ver weg, en weet nu al zeker dat die uberhaubt geen tijd hebben de komende tijd (buiten dat DDL ook liever geen particulier werk meer aan neemt zoals ik van Heiko begreep).

Met andere woorden, ben nu 2 dagen verder, en kan niets vinden waardoor hij niet start. Niet eens een plofje of een klein beetje drang om te gaan lopen, letterlijk nul leven. Bougie word wel gewoon goed nat, en de vonk lijkt prima te zijn. Alles is nieuw, ook bougie.


Iemand een suggestie wat ik zou kunnen proberen?

@Sparky ?
 
Last edited:
Toch fijn he al die "tuners" die filmpjes maken en zeggen kom langs of bestel en zodra je eens langs wil komen doen ze die dingen alleen voor "speciale projecten" of de zogenaamd speciale klanten

Ik kan het lijstje wel een beetje afgaan maar ik gok dat je dat zelf ook wel een keer of 10 hebt geprobeert

Wat ik zo zou bedenken wat ik dus ook heb gehad is dat je een bougiedop met een weerstand erin hebt en dus ook een weerstand vanaf je rotor. Dan vonkt het spul wel maar dat is wel zo minimaal dat het niet start zeg maar.
Ik spreek uit ervaring namelijk week aan het sleutelen en andere bougie dop en bougie en trappen is lopen.
 
Toch fijn he al die "tuners" die filmpjes maken en zeggen kom langs of bestel en zodra je eens langs wil komen doen ze die dingen alleen voor "speciale projecten" of de zogenaamd speciale klanten

Ik kan het lijstje wel een beetje afgaan maar ik gok dat je dat zelf ook wel een keer of 10 hebt geprobeert

Wat ik zo zou bedenken wat ik dus ook heb gehad is dat je een bougiedop met een weerstand erin hebt en dus ook een weerstand vanaf je rotor. Dan vonkt het spul wel maar dat is wel zo minimaal dat het niet start zeg maar.
Ik spreek uit ervaring namelijk week aan het sleutelen en andere bougie dop en bougie en trappen is lopen.
Ja is jammer inderdaad. Maar ergens ook wel begrijpelijk. Heiko is heel erg druk met zn eigen cilinders, geloof DDL ook steeds meer de focus op de eigen producten. Daarbij hebben ze VEEL lastige klanten. Scooter loopt, klant blij, 2 weken later begint de klant weer te mailen dat de scooter maar 15 minuten gelopen heeft en dat ze toch geld terug verwachten, reageren ze niet snel genoeg staan ze weer slecht op internet. Dus begrijpelijk, maar wel jammer voor mensen die wél snappen dat high performance spul nou eenmaal een hoop aandacht en gesleutel nodig blijft hebben.

Zo, goeie van die dop! Ik ga morgen sowieso even een andere bougie ophalen, doe ik er gelijk een andere dop bij!
 
Mijn advies : Neem gelijk een Irridium Bougie , heeft nu FF nix met starten te maken , maar straks misschien wel .
Schijnt dat de beste een Denso Bougie is , er is ook een Malossi Bougie , die zit in een Malossi Doosje , echter op de Bougie staat Denso.
 
Ja is jammer inderdaad. Maar ergens ook wel begrijpelijk. Heiko is heel erg druk met zn eigen cilinders, geloof DDL ook steeds meer de focus op de eigen producten. Daarbij hebben ze VEEL lastige klanten. Scooter loopt, klant blij, 2 weken later begint de klant weer te mailen dat de scooter maar 15 minuten gelopen heeft en dat ze toch geld terug verwachten, reageren ze niet snel genoeg staan ze weer slecht op internet. Dus begrijpelijk, maar wel jammer voor mensen die wél snappen dat high performance spul nou eenmaal een hoop aandacht en gesleutel nodig blijft hebben.

Zo, goeie van die dop! Ik ga morgen sowieso even een andere bougie ophalen, doe ik er gelijk een andere dop bij!
Ik kan hier veel op zeggen maar uit eigen ervaring is Heiko een geval apart in de scootertuning wereld. Hij kan mooi spul maken en ontwerpen dat sowieso. Maar er is ook een andere kant van dat verhaal. En wat Dennis van DDL betreft die helpt zijn klanten als geen ander uit mijn ervaring. Maarja als jij 1000 vragen krijgt van 1000 klanten die niks bij jou kopen hoe zou jij als ondernemer reageren? Ik zou ook denken zoek het zelf uit

Hou me ff op de hoogte van de bougiedop anders gaan we gewoon door naar de volgende stap.
Want ik heb paar centjes in dat hok van me zitten dus denk ja dan ook maar een duurdere bougie dop dat zal beter zijn. Helaas pindakaas.

En verschil zie je ook amper, bovenste met weerstand onderste zonder. Kunnen die kleine dingen zijn.

En inderdaad Iridium is ook weer tegen het storen van je ontsteking
 

Attachments

  • Snapchat-772303903.jpg
    Snapchat-772303903.jpg
    74.9 KB · Views: 14
  • Snapchat-1628518131.jpg
    Snapchat-1628518131.jpg
    92.6 KB · Views: 12
Ik kan hier veel op zeggen maar uit eigen ervaring is Heiko een geval apart in de scootertuning wereld. Hij kan mooi spul maken en ontwerpen dat sowieso. Maar er is ook een andere kant van dat verhaal. En wat Dennis van DDL betreft die helpt zijn klanten als geen ander uit mijn ervaring. Maarja als jij 1000 vragen krijgt van 1000 klanten die niks bij jou kopen hoe zou jij als ondernemer reageren? Ik zou ook denken zoek het zelf uit

Hou me ff op de hoogte van de bougiedop anders gaan we gewoon door naar de volgende stap.
Want ik heb paar centjes in dat hok van me zitten dus denk ja dan ook maar een duurdere bougie dop dat zal beter zijn. Helaas pindakaas.

En verschil zie je ook amper, bovenste met weerstand onderste zonder. Kunnen die kleine dingen zijn.

En inderdaad Iridium is ook weer tegen het storen van je ontsteking

Hmm nooit op gelet eigenlijk. Ik heb er nu deze onderzitten:

LINK
 
Hmm nooit op gelet eigenlijk. Ik heb er nu deze onderzitten:

LINK
Ik heb op mijn Ottopuntouno 100cc de meest simpele bougie dop zitten van vroeger. Die zwarte hard kunstof NGK dop. Had het zelf ook niet in zo iets kleins gezocht
 

Attachments

  • Snapchat-942701986.jpg
    Snapchat-942701986.jpg
    107.1 KB · Views: 10
Kan je helaas niet helpen met je probleem, maar wilde wel ff laten weten wat een kicke project dit is, hoopt dattie snel loopt!

SWS Noordwijk daar kwam ik vroeger ook nog wel eens voor parts voor mijn NRG. Zat ook een goede brommer toko in Valkenburg maar kan me de naam niet meer herinneren…
 
Back
Top