street magic TR50R

penumbra

Member
Eindelijk ook maar eens mijn projectje voorstellen.
Wat begon als "een extra speelgoedje om te trainen" is ondertussen uitgegroeid tot een heus project.

Even de voorgeschiedenis schetsen:

ik rijd ondertussen een jaar pitbike in het bk en was al een tijdje op zoek naar een extra bike om wat te trainen tussen de wedstrijden door. Eerst dacht ik aan een 2de pitbike maar na een paar keer op de street magic van ronnyracingteam hier op het forum te hebben gereden begon het scootervirus steeds meer te kriebelen.

ondertussen is het virus in alle hevgheid losgebarsten en heeft al wat grotere proporties aangenomen.

via via een oude street magic op de kop kunnen tikken die dienst had gedaan in de verhuur van de street magic op indoor kartbanen in belgie:

16032009.jpg




16032009_001.jpg


heb er dan eerst zo even mee rondgereden maar al snel bleek dat de standaard motor en vering niet echt gemaakt zijn voor circuitwerk en toen is alles pas echt begonnen.
IMG_3233.jpg


er werd besloten om toch maar eerst de vering aan te passen want met het oog op de extra's pk's die er onder zouden komen leek dat het verstandigst.

een derbi gpr 125 werd als donor gekozen en moest zijn showa voorvork afstaan. alleen past deze niet zonder slag of stoot in de magic en dus moet er heel wat draai en frees werk aan te pas komen (en een kroonstuk van een husqvarna 610 om de vorkpoten erin te krijgen. (foto's hiervan zodra de bike terug in m'n bezit is )

Vandaag dan maar al een beetje gaan shoppen om het motorische gedeelte op het peil van de vering te brengen..hoog dus :)


11062009.jpg


malossi rhq krukas
malossi 70cc mhr speed cilinder
malossi 15/41 vertanding
malossi overrange
r-setup 260mm remschijf

zoals je ziet .. nog erg veel werk aan de winkel .. maar dat maakt de uitdaging alleen maar groter :) gelukkig heb ik hulp van een ervaren scooter rijder en techneut die me gaat wegwijs maken in de wondere wereld van de 2takt


de updates zullen snel volgen ... i'll keep you posted ;)
 
Advertisement - register to remove this

nog een update: de rest van de onderdelen ook even op de foto.

malossi innerrotor onsteking:

12062009.jpg


ronnyracing subframe

12062009_001.jpg



dell'orto black edition 19mm carbu

nieuwe kickstarter en alu remsleutel

12062009_002.jpg
 
Altijd leuk een streetmagic :W
zet je foto's ff tussen [ir] tags dan worden ze automatisch verkleint

Wel vet dat ze in Belgie verhuurd worden op een indoor baan:)
 
heb in NL enkel nog maar op veldhoven gereden (en dat was met de pitbike) volgend seizoen is het wel de bedoeling om met de magic daar af en toe eens een endurance mee te rijden.

@ thys : vroeger werden ze verhuurt bij indoor karting antwerpen, je kon daar dan ook les volgen om je techniek bij te schaven.. spijtig genoeg is dat nu allemaal gedaan omdat er toen op een andere indoorkarting een dodelijk ongeval heeft plaats gevonden waardoor alle indoorkartings verboden zijn voor 2 wielers.
 
het is een outdoorkartbaan in wilrijk (nabij antwerpen ) belgie hier kan je elke dinsdag tussen 15.00 en 21 uur vrij rijden met je eigen bike. (pocketbike, scooter, pitbike,.... )

www.antwerpkarting.be voor het adres en meer info
 
hier zijn we weer eens met de update.. en wat voor een :).. de showa voorvork en het remsysteem zijn gemonteerd ! gisteren al eens een eerste testritje gemaakt en de vork werkt schijnbaar erg goed. Ook de remmen zijn perfect doseerbaar en krachtig. Ik had hier op het forum wat slechte commentaar gelezen over de r-setup 260mm remschijf maar ik kan jullie melden .. daar is niets van waar..het is echt een degelijk schijf (naar mijn ogen een pak beter van kwaliteit dan de stage 6 schijf waarmee ze vergeleken wordt, maar ok dat is persoonlijke smaak wss)

hier al enkele foto's van de gemonteerde vork

17062009.jpg


17062009_001.jpg


en nog een foto van het remsysteem:

17062009_002.jpg


(sorryo voor de grote foto's maar ik krijg ze niet kleiner ( op pc vlak ben ik niet zo'n techneut LOL )

Nu de verig eronder zit kan het motorische gedeelte worden aangepakt en nadien het estetische deel.. i'll keep you updated :)
 
Ziet er veelbelovend uit!
Rijd je veel in Wilrijk?
Woon namelijk in Wilrijk maar wist niet dat je met 2-wielers de baan op mocht..

Zal wel eens een van de keren daar een kijkje komen nemen !

Succes met je project *D
 
ja hoor , ben er zowat elke dinsdag en zondag aanwezig (behalve als ik moet racen )
kom gerust eens kijken of rijden .. scooters zijn ook welkom hoor zolang je maar onder de 98 db zit.

en nog een kleine update:

subframe gespoten :

18062009.jpg


18062009_001.jpg
 
het is zover!.. de morini motor is er vandaag onderuit gegaan.

dan de minarelli carters bijgewerkt, krukas, cilinder en subframe gemonteerd en de motor al even vluchtig gepresenteerd onder het frame.. meer foto's daarvan volgen later


zo stond hij er vanmorgen bij :

22062009.jpg


22062009_001.jpg


22062009_006.jpg
 
Gisteren heel de dag aan het beestje gewerkt (en een erg vriendelijke en overijverige RonnyRacing heeft er zelfs nog wat nachtelijke uurtjes aan toegevoegd ) en dit is het resultaat tot hier toe :

23062009_001.jpg
 
Back
Top