stralen van roestige velg, gevaar of niet?

Status
Not open for further replies.

streetscraper

Well-Known Member
heb nu op mijn ciao px een setje meerspaakswielen (zoals een fiets. Heb nu nog zo'n setje liggen.

ciao gebruik ik dagelijks dus het komt mij erg goed uit dat ik nog zo'n set heb liggen. Die zou ik erg graag willen opknappen. maar de chromé is roest en wel zo dat het je er niet afgepoetst krijgt met schuurspons, staalwol en wat ik ook geprobeerd heb (logisch ding is al ZO oud.

nu de vraag:

als ik het laat stralen (de velgrand igg) gaat de zand er dan niet gewoon doorzitten? want daar heb ik weinig zin in :mad:

en wat moet je eigenlijk verwacht qua kostprijs voor 2 16" velgjes (smalle) te laten stralen?
 
Advertisement - register to remove this

gespaakte wielen zou ik wel eerst de spaken uithalen, en dan laten stralen.

Als ze met stralen erdoorheen gaan, waren de wielen zoiezo niet veilig genoeg om mee te rijden.
 
mja , waarom zoveel moeite doen? gebruikte wielen zijn er zat en ook wel in goeie staat voor weinig , daarnaast zijn nieuwe velgen en spaken helemaal niet zo duur , dus waarom zoveel moeite en geld uitgeven?

en voor het stralen ben je grof straalmiddel nodig , en daarna is het nog veel te grof om zo te spuiten , coaten wil wel , maar al met al zijn beide manieren HEEL erg bewerkelijk en kosten ook veel geld..

het straalmiddel gaat idd overal in zitten ,zoals de naaf , en je kunt de velg ook niet laten liggen , een paar uur en het is al veroest..

en als je dit al doet kun je dit niet spuiten met een spuitbus maar moet met een spuitbeker , anders zit het er veel te dun op , en als je een spuitbus lak per wiel gebruikt en ook nog een bus blanke lag en primer weet je zelf denk ik wel wat het kost , en het schuurpapier er nog bij en veel zweet..

je moet het zelf weten , maar ik zou er niet aan beginnen , ik zou overigens gewoon alu velgen nemen , staat ook mooier.
 
hmm zoiezo vreesde ik er al voor.

ik heb nog een set superbravo wielen in goede staat. alleen heb ik DRIE problemen ermee =p

* achterklok is vario en moet een poulie klok in (heb chromé faco zijkappen voor POULIe en die waren duur genoeg)

* rempot is van een bravo en niet van een ciao (inkeping past niet in de voorvork, al geprobeerd ,rempot slaat gewoon vast)

* banden zijn te breed

lijkt me NOG meer werk dan die meerspaaksvelgen
 
die velgen passen niet idd , maar voor ciao zijn er zat velgen te koop..

dann heb je het meteen goed..
 
ok zal het nog eens bekijken

desnoods knap ik mijn setje dat wel past gewoon zelf op en spuit ze zelf..zal wel goedkoper uitkomen.

bedankt!
 
Ciao starten zonder achterwiel...

Hallo,
ik ben nieuw op dit forum en vond niet hoe ik een nieuw bericht moet maken dus zet ik het maar hier ... hoe moet ik mijn ciao starten zonder achterwiel? mijn achterwiel ligt bij de fietsenmaker en nu ben ik aan mijn moter aan het werken dus ik wil testen of de moter al draait... ik heb een ciao met pedalen...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top