Straalkast

Status
Not open for further replies.

azzink

Well-Known Member
We hebben vanavond een straalkast gekocht, maar hier zit nu glasparel in. Dit is ons te fijn, kan hier ook zonder aanpassen zilverzand oid in gebruikt worden?

Advertisement - register to remove this

zilverzand is perfect heb ik mijn carters ook mee gestraald die norzels kan je bij n beter gereedschap handel wel halen of bij de gene waar je de straal kast zelf gekocht hebt!!
succes ermee;)

Heb ut straalkastje 2e hands, is nooit gebruikt. Ik zal es vragen waar die gekocht is, hij had er nog een ander plastic stukje bij voor aan het eind, of is dit geen nozzle? Krijg d'r nog een zakje glasparel bij. Allemaal samen voor 120 euro :) lijkt me wel een goed prijsje.

we hebben het kastje vanaaf opgehaald, ut was nog heel wat werk om de hele leiding enz luchtdicht te krijgen, maar ut is gelukt :). We hebben ff wat dingen gestraald met glasparel. En het resultaat is fantastisch. En voor de ruit zit folie die uitwisselbaar is. Kzal es kijken ofk een foto online kan krijgen.
[ir]http://i2.tinypic.com/r1bfys.jpg[/ir]
hier dus een fototje, is een kreidler remnaaf ;)

Last edited:
dankje voor het linkje, ut is idd een erenka kastje. Maar we hadden een meevaller, al het orgineel meegeleverde spul kregen we er allemaal bij. Dus 3 nozzles, een handleiding een aantal beschermfolies voor de ruit. Het kastje is nog nooit gebruikt door de vorige eigenaar, snap eigluk niet waarom. We hebben em gwoon voor de helft van het geld meegekregen zie ik nu :). En d'r zit nog 5 kilo glasparel bij. Maar weet iemand een adresje waar straalzand, of zilverzand oid te halen valt?
[ir]http://www.erenka.com/SK-2.jpg[/ir]
Wat me wel tegenviel is dat het ding niet luchtdicht is afgeleverd, ding lekte als de gekte in de luchtleiding, dus alle koppeling voorzien van afdichtingstape. Het pistooltje functioneerde eerst ook niet goed, maar al met al na een uurtje werk werkte die naar behoren :)

Dat dacht ik al dat het een Erenka kastje was. Welke nozle je moet gebruiken is afhankelijk van welk straalmiddel je gebruikt. Hoe grover het straalmiddel hoe groter het gaat je in de nozle moet zijn. Dus pak even de middelste maat en kijk of hij snel verstopt raakt, raakt hij snel verstopt dan pak je de grootste maat nozle.

En over dat zilverzand heeft Bart gelijk en krijg je gewoon in bouwmarkt. Wil je speciale straalmiddelen zoals parel, korund en dat soort spul moet je even op goudengids.nl kijken daar vind je vast en zeker wel een adresje in de buurt die het heeft.

Status
Not open for further replies.
Back