str8 sport stuur past niet?

tom4-4-4

Well-Known Member
hey,

ik heb laatst mijn str8 sportstuur inclusief clamp gekocht. alleen toen wilde ik hem monteren maar hij paste niet. of hij past wel maar hij komt heel laag te staan ongeveer evenhoog als mijn zadel. moet ik dan gewoon een stuurpen kopen?

alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Hoe heb je je oude stuur eraf gehaald ? Want je haalt gewoon die bout eruit waar je originele stuur mee vast zit, en dan schroef je daar je clamp op... Kun je eigenlijk weinig aan fout doen...
 
Ik zou je originele stuur lekker heel laten, en een normale clamp kopen welke je ergens laat afdraaien in de juiste diameter, zodat je daarop die vooruitstaande clamp kan monteren.

Zou niet je originele stuur doorzagen omdat als je het dan fatsoenlijk vastdraait het ijzer misschien indeukt, en mocht je ooit weer met origineel stuur gaan rijden moet je weer een nieuwe kopen.
 
Als je een fatsoenlijke dealer kan die wel voor je aankomen. Laten afdraaien weet ik niet of jou dealer dat kan. Ligt eraan of hij een draaibank heeft. Anders moet je even naar een verspaanbedrijf.
 
Clamp alleen meenemen is voldoende. Stuurpen is gewoon zo'n Str8 of TNT ofzo, maakt in principe niet zo veel uit. Hoe ver je hem moet afdraaien kun je zelf ook meten als je een schuifmaat hebt, gewoon de binnendiameter van dat gat opmeten in je clamp, die als het goed is 23mm is als de informatie van www.euroscooters.nl klopt. Vervolgens ga je naar een verspaner en laat je het middelste deel van van die pen afdraaien naar 23mm. Ik persoonlijk zou hem dan ook nog wat inkorten, staat misschien net iets netter.
 
Je kunt bij degene die hem gaat afdraaien ook de clamp die er overheen geschoven moet worden meegeven. Mocht 23mm iets te groot zijn, zal hij zelf wel zijn dat hij hem gerust een paar tiende kleiner kan draaien.
 
Back
Top