Stotterende scooter:(

Remy

Well-Known Member
Eej mensen,

Mijn setup op mijn phantom:

70cc malossi sport
Polini speecdontrol
hebo verstelbaar
malossi carbon kleppen
17.5mm Dell
ontsteking vervroegt

Laatst een vastgeloper gehad door een kapot naaldlager. hierdoor zaten mijn pas nieuwe malossi zuigerveren erg vast in me zuiger. Deze heb ik gelukkig weer soepel gekregen, door mijn gleuven weer iets uit te schuren. De zuigerveren zaten dus weer soepel..Laatst heb ik er weer een aardig stuk mee kunnen rijden, maar steeds bleef mijn uitlaat een beetje ploffen...Originele ontstekingsspie er weer in gegooid, maar helaas geen verschil:(..
Maargoed, daarna ging het steeds slechter, nu zelfs zo slecht dat me scooter als een gek stotterd.. het is BAM, en dan rijd je 3 meter, en dan kapt ie er weer mee, en dan weer heel effetjes, en dan kapt ie er weer mee..zo de hele tijd, en uit eindelijk slaat ie af:( Ik denk dat het dus aan me cilinder ligt.. dat ze zuigerveren niet voldoende meer zijn( al zijn ze net nieuw) en dan er onverbrand mengsel de uitlaat invliegt..
Maarrr, is dit het wel? is bijvoorbeeld niet mijn Bobine, of bougie stuk? ik ben toch een aardige tijd bezig met me cilinder eraf schroeven, dus liever hoor ik een duidelijke suggestie..

Please, help me:(.. het is nu fietsen:'(! sniK!
 
Advertisement - register to remove this

tjek ff de kleur van je bougie dan, en of hij nog wel fatsoenlijk vonkt..
en het anders misschien ff proberen met andere zuigerveren, lijkt me goed mogelijk dat deze naar de haaien gaan met een vastloper..

suc6:)
 
Kleur is goed.. tenminste, die was altijd goed, maarja hij heeft nu telkens niet lang genoeg aan gestaan om DE kleur te krijgen..
Ik denk toch maar dat ik naar de schuur moet om weer de hele cilinder eraf te halen, en weer effe me standaart cilindertje.. daarbij me ontsteking weer normaal zetten, en wel de 17.5 om hem wat lekker te laten trekken..
Maby meer suggestie's??
 
koop eens een nieuwe bougie.
kan best zijn dat de bougie nog normaal vonkt, maar bij iets hogere toeren dan stationair onregelmatig vonkt.
dat had ik tenminste, nieuwe bougie erin, en het ging weer prima
 
Hmm..

Ik heb al 4 verschillende bougie's geprobeert.. allemaal afdankertjes uit me verleden..maar hij loopt met allemaal even kut:|
Raar is dat, toen ik de 70 er weer onder heb gezet, liep het beestej weer prima.. volgende dag rottiger, en de volgende dag al helemaal rottig..en nu, zowat niet meer..( eerst 20x aankikken voordat ie ietsje blijft lopen)
 
Back
Top