Stotterende scooter bij vol gas

Roy81

Member
Ik heb even een filmpje gemaakt van de scooter. Hij houdt in en stottert, heel soms wil hij wel hoger in toeren komen richting de 7500 a 8000 toeren maar meeste tijd warm of koud doet hij niet meer dan dit.

Bougie, bougiekabel en kap zijn al vervangen. Zit ook al een nieuw ontsteking in.

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit nog zou moeten oplossen
 
Advertisement - register to remove this

Gaat om je instellingen. Teveel lucht in dit geval.

Zoals vermeld wil je een koffie-met- melk kleurtje hebben, in de buurt van een donker oranje.

Is je bougie zwart of in die richting is, Heb je te veel benzine, bij wit of in die richting heb je te veel lucht.

Dus opgesomd:

Wit ---> Koffiebruin <--- zwart
Lucht ---> Goed <--- Benzine
Kijk dit is wel een mooi schema. Dus met de sproeier zelf hoef ik nu niet veel meer te doen?
 
Gaat om je instellingen. Teveel lucht in dit geval.

Zoals vermeld wil je een koffie-met- melk kleurtje hebben, in de buurt van een donker oranje.

Is je bougie zwart of in die richting is, Heb je te veel benzine, bij wit of in die richting heb je te veel lucht.

Dus opgesomd:

Wit ---> Koffiebruin <--- zwart
Lucht ---> Goed <--- Benzine
Dus ????? een Hagelnieuwe Bougie is gelijk na een stukkie rijden af te lezen ??
Misschien dat Jesus dat kan ... maar ik niet .
 
Dus ????? een Hagelnieuwe Bougie is gelijk na een stukkie rijden af te lezen ??
Misschien dat Jesus dat kan ... maar ik niet .
Oh, daar heb je gelijk!
Dat het om zo een nieuwe gaat heb ik even over het hoofd gezien. Ook Jesus is maar een mens ¯\_(ツ)_/¯

Kijk dit is wel een mooi schema. Dus met de sproeier zelf hoef ik nu niet veel meer te doen?

Zou eerst met de schroeven proberen af te stellen, maar zoals Brute-Force dus al opmerkte, zou ik op het moment de luchtschroef iets dicht draaien en even een rondje rijden met een schroevendraaier en bougiesleutel in je broekzak.

Dan kun je onderweg bijdraaien bij duidelijk vermogensverlies, en na een minuut of 10 de bougie eens bekijken.

Krijg je er zo dan echt geen ander kleurtje op, dan ga je een stap terug in het systeem en dus je sproeier bekijken.


Kan zijn dat ik het niet helemaal goed vertel hoor, ben een beetje roestig na 2000 jaar.
 
Back
Top