This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Stotteren scooter

richard

Well-Known Member
Ik heb een probleem met mijn scooter.
Ik heb onderstaande setup op mijn scooter en hij stottert en knalt en gaat niet hard, het is net alsof hij nog ergens begrenst is terwijl hij dat niet is. Het ligt niet aan de carb heb al alle soorten sproeiers geprobeerd en ook niet aan de uitlaat, heb ook al een andere uitlaat geprobeerd. Weet iemand misschien hoe dit komt?

Ik heb dat probleem ook eens gehad. Was bij mij wel de bougie.

De bougie vonkte wel, dus ik d8 eerst dat er ergens een fout zat in me stroomkring; De blauwe vonken sloegen letterlijk af van me achterremkabel.

Alles nagekeken, niks kunnen vinden. Toen maar een nieuwe bougie erin gedraaid en probleem was weg.

Ga er maar van uit dat het je luchtgebeuren is..
Ik heb dat ook gehad en dat duurde wel even voor ik daar achter was..
Hoe meer toeren hij maakt hoe moeilijker hij aan z'n lucht komt.
Dat is nog geen problemen als je niet heel veel toeren maakt.
Ik had dat bijvoorbeeld als ik overschakelde naar 5 als ik iets van 90 reed ofzo, gaatie ineens onwijs stotteren en zakt hij totaal in..
Deed je het gas bijna helemaal dicht, dan ging het wel goed maar dat is niet zo goed qua smering/koeling voor je blokkie!
Toen heb ik maar een paar gaten in de luchtbak gemaakt en ben van een 145 naar een 200 sproeier gegaan.
Het gat was namelijk eerst maar iets van 10 of 15 cm oppervlak.
Door die gaatjes die ik erbij heb geboord is dat ongeveer verdubbeld.

Ik had dat vroeger ook met mijn appie, ik had alles afgezocht, kon niets vinden! Toen bleek het achteraf te zijn dat de onsteking "losgetrild was". Hierdoor kwamen er harde knallen uit mijn uitlaat en trok hij niet goed door