This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

stotteren bij wegrijden

No Fear Aerox

Caravan Lucaswolde Member
Mijn scooter stottert heel erg bij wegrijden uit stilstand. Dit is niet sputteren van motor maar komt volgens mij van de koppeling.
Want als hij een paar meter weg is komt ie wel lekker op toeren en trekt ie in een keer door naar de top. (85 op teller)
En als ik na een bocht weer wil weg trekken komt ie niet meer op gang. Nog maar naar 40 ofzo. Totdat ik weer bijna stilsta en dan wegrij. Dan stottert hij eerst weer en komt dan meestal wel weer op toeren.
Kan het zijn dat de koppeling ongelijk aangrijpt. Er zit een standaard koppeling in met chroom veertjes (omega :? ) Zijn er door de dealer ingezet met afstellen. Zijn deze te slap of is de koppeling misschien gewoon niet goed??
Alvast bedankt.

Strakkere trekveertje... en misschien iets lichtere rollen

volgens mij niks met trekveertjes te maken....eerder je drukveer.
Ik zou zegguh, die is te slap....maar ik heb keertje probleem gehad dat ie te stug was. Dan gaat je scooter soms van de 80 ineens afzakken naar de 65 km.h en dan wil ie nie harder....

Ik dus denken dat het je drukveer is. En ik zou net zegguh probeer de gouden van Polini es, maar die hebt u eral in...naja, misschien nog iets stugger dus ofzo....gele van malossi misschien

ik had t zelfde koppeling was gewoon op! me hele koppelingshuis was ook helemaal blauw van hitte hebo derin en probleem opgelost

Originally posted by lineo46
heb het ook, koppelingshuis was bij mij ook verbrand, had te lang gas gegeven met achterrem in = koppeling slecht

Klinkt ook niet echt snugger...:|

Mijn koppelingshuis ziet wel een beetje blauw aan de binnenkant en lijkt ook wel een beetje ingesleten. En de schoentjes zijn een beetje beschadigd aan de zijkantjes zijn beetje hoekjes af.Dus wat zouden jullie dan doen? Ik zat te denken aan malossi fly/delta clutch of hebo (hoe duur zijn die eigenlijk?)
Is een delta clutch wel goed op mijn scooter (dus niet erg snelle setup)? Is hij niet te zwaar ofzo? ?:?
En moet ik dan ook direct maar ander koppelingshuis nemen of zal ik het eerst proberen met alleen nieuwe koppeling? (en zitten er bij fly/delta clutch veertjes?Bij www.scootparts.nl)

En er zit toch een 107 mm koppeling op en Aerox? Want volgens mij zit er bij mij een 105mm op :? :? :? Maar dat zal ik nog wel ff goed nameten met schuifmaat. Ow ja, zit er standaard op een aerox van 1998 een 2 of 3- klauws koppeling?
Dat waren heel wat vragen ik hoop dat het nog te volgen is

Er zit dus een 105mm koppeling op. Ook het koppelingshuis is 105mm. Dus dit zou toch geen probleem moeten geven. Maar dan moet ik dus ook een 105mm koppeling hebben als ik een nieuwe koop toch?:!

LEZEN! Er staat meer info over koppelingen in een sticky topic...