Stotter probleem deel 3.

Status
Not open for further replies.

smonjirez

Well-Known Member
Hoi mensen.

Even eerst mijn huidige setup:
- Stage 6 racing AC
- Gianelli shot
- 17,5mm dellorto
- std. spruitstuk
- std. membraan met carbon kleppen
- P1 vario
- P1 krukas
- Std luchtfilter, zonder buisje
- Afstelling: sproeier 92, rollen: 4,1g, drukveer: rood, trekveren: rood

Het stotteren begon een paar weken terug. Toen zat m'n DR70RPM er nog onder samen met m'n stage 6 inlaatkit. Onderweg naar school begon ie spontaan te stotteren. Na het volgende te hebben geprobeerd:...
- std. membraan ipv stage 6 inlaatkit
- alle mogelijke sproeiers van 84-96
- verschillende bougies e.d.
- nieuwe bougiedop
- nieuw luchtfilter
- carb schoonmaken

...ging ik de boel eens verder demonteren. Het bleek dat m'n DR70 RPM flink beschadigd was. Het probleem leek gevonden. Nou, daarom heb ik dus m'n stage 6 racing besteld en gelijk nieuwe krukas lagers besteld.

Gister heb ik alles gemonteerd, vandaag het blok eronder gedaan (uiteraard alles wat ik heb gemonteerd GRONDIG schoon gemaakt en met zorg gemonteerd ;)). Hij starrte direct, klonk ook lekker. Daarstraks ff 10 minuten stationair laten draaien en daarna rustig aan wezen rijden, beetje met het gas spelen. Maar; NOG STEEDS HETZELFDE. Wanneer ie hoog in de toeren komt begint het gestotter weer. En nee ik trek hem niet direct voluit, zo dom ben ik niet.

Het gestotter lijkt in de verste verte niet op teveel benzine. En ook niet op te weinig. Met het testen van de sproeiers met m'n vorige setup is het hele carburateur / inlaat-verhaal wel definitief uitgesloten. Ik heb overal nieuwe pakkingen gebruikt en waar nodig siliconen pakking (ja, 10 minuten laten drogen voor het monteren en daarna 24 uur laten uitharden).

Ofwel, het enige resterende lijkt mij de ontsteking. Maar; WAT van m'n ontsteking dan precies? Zou het kunnen dat m'n CDI de oorzaak is? Of toch m'n stator? Of kunnen jullie daar ook niks over zeggen en wordt het op hoop van zegen onderdelen aanschaffen....

EDIT: Andere massa kabel (Extreem dikke) is ook al getrokken

Groeten =)

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik gok op de CDI (Capacitive Discharge Ignition), simpelweg omdat de ontsteking nog wel werkt alleen niet op hoge toeren, en de stator zorgt alleen voor de "lading" (Dat werkt blijkbaar wel).

Nou, ik heb net een nieuwe CDI gekocht en nieuwe bougie-kabel, alles goed gemonteerd, startte direct, maar NOG STEEDS hetzelfde probleem...

Iemand nog ideeën ik ben ten einde raad.

Status
Not open for further replies.
Back