Storing patrol line alarm

george56

Well-Known Member
Hallo beste forumleden,
Ik heb een probleem met mijn patrol line alarm
Als ik hem aanzet gaat hij elke keer na 10 seconden af, kan hem dus niet gebruiken.
De accu vd scooter is wel leeg geweest en het alarm is toen ook steeds afgegaan.
Iemand zij mij dat door een lege accu het alarm van slag kan raken.
Zou het de interne voeding kunnen zijn die is overleden en is die eventueel te vervangen.
Hoop dat iemand mij kan helpen
George
 
Advertisement - register to remove this

Wat is de momentele spanning van de accu bij stilgelegde motor?
Wat is de spanning van de accu tijdens het elektrisch starten?

Zitten de accuklemmen goed vast en maken ze goed contact.
Kijk de zekerring na of deze goed contact maakt en niet los in de houder.
 
Bedankt voor de reactie
Ik heb geen meting gedaan, heb vorige week een nieuwe accu geplaatst, in de hoop dat het de oplossing was en deze goed aangesloten.
Het probleem deed zich eerst af toe voor, maar nu constant, vandaar dat ik aan de voeding (accu of alarm) dacht.
Bedoelt u de zekering van het alarm zelf, of de zekering bij de accu
 
Ik dacht, het probleem met het alarm zou wel eens een voedingprobleem kunnen zijn.
Vooral omdat je meldde dat de accu was leeg geweest.
Daarom vroeg ik jouw, de spanning van de accu te meten, ook al zit er nu een nieuwe in, het kan zijn dat de scooter ook deze accu niet bijlaadt en ook de nieuwe accu leeg raakt.
Met de zekering dacht ik in eerste instantie aan de zekering van de scooter maar als het alarm ook een aparte zekering heeft zou ik deze ook nakijken.
 
Nogmaals dank voor het reageren,
Ik ga hier morgen in een vrij uurtje mee aan de slag, en zal het resultaat melden.
Rest wel nog de vraag, mocht de meting geen probleem aantonen, is de interne voeding van een alarm door te meten of te vervangen.
 
Ik heb geen detailkennis van het inwendige van jouw alarm.
Het is altijd mogelijk om het 1 en ander te meten echter daarvoor moet je het elektronisch schema hebben, dat meestal niet beschikbaar is.
 
Ok, jammer maar toch bedankt
Ga morgen in ieder geval de accu meten
De accu meet 12.57 V en met draaiende motor 14.5V
De zekering bij de accu is goed, dus zal wel een nieuw alarm worden aangezien er geen reparaties bij de scooterzaken worden gedaan.
 
Spanningen zien er goed uit..
Als er verder niks los zit of slecht contact maakt, of er geen oxidevorming in de connectoren zit, zal het probleem wel in de alarmunit zelf zitten.
Je zou kunnen proberen de unit open te maken en te kijken of er geen vocht in zit, of alle soldeereilandjes van blinkend tin zijn en niet wit uitgeslagen en of zich rond de soldeereilandjes geen fijn dun randje te zien is.
Dit laatste duidt op een breukje in de soldering.
 
Dat ga ik misschien wel doen, ben niet zeer technisch, maar er is niets te verliezen
Mocht ik er uitkomen dan laat ik het nog weten.
Voorzover hartelijk bedankt voor het reageren
 
Back
Top