Stoppies met Runner

SanderB

Well-Known Member
Hi, aangezien mn Runner echt een super voorrem heeft, ben ik de laatste tijd nogal veel stoppies aan het maken, maar ik vraag me af of dat wel verstandig is gezien de brakke voorvorken van Piaggio.
Mijn vork lekt (nog) niet, maar is het verstandig om te kappen met stoppies of kan ik gewoon door-stoppie-en ofzo? :)

Het gaat btw om een '98 Runner
 
Advertisement - register to remove this

Op een nrg moet je zoiezo niet stunten. Dat vind zo'n ding echt niet leuk heb ik al gemerkt. Komt weer alleen door die brakke vork.

Dan moet je een ark kopen ofzo, kan je lekker raggen over het strand enzo
 
mijn SR WWW heeft niet eens genoeg rempower om een stoppie te maken. hij heeft af en toe niet eens genoeg stoppower om een burnout aan te kunnen ('k rijdt er doorheen) :(

zitten nieuwe blokken in, dus daar ligt het niet aan...
 
ik doe het normaal ook best vaak met mijn vivacity
heb zelfs een keer applaus gehad van een auto die achter me reed.. heb trouwens helemaal geen last van kromme voorvork ofzo.. maar met dit weer word het toch iets te glad...is erg onprettig gevoel als je voorwiel wegslipt :mad:
 
Originally posted by SRally
Naarmate je balhoofdshoek groter wordt, wordt het natuurlijk ook steeds moeilijker om een stoppie te kunnen maken.

Bij een scooter met schommelarm lijkt het me helemaal verrot, maar dat is maar een gok.

op een zip is het simpel, helemaal als je goede remstuph heb.
 
kan je met een aerox ook een stoppie maken...
Vast wel denk ik... Alleen hoe? Is zoiets erg moeilijk,
nee, ik heb het nog nooit geprobeerd... Op mun
achterwiel trekken kan ik al wel... Maar veel hoger dan
30 cm, om vervolgens twee of drie meter zo te rijden kom
ik tog ook nie, dus da schiet niet op...
 
stoppie maken kan natuurlijk altijd :)
moet je rem wel een beetje goed werken natuurlijk

je maakt een vaartje van 20-30 ofzo
gaat een beetje voorover hangen en knijpt je rem in
eerst zachtjes maar dan steeds harder tot je van de grond komt

let er op dat je niet te hard gaat of te hard remt...das niet zo phat :) :)

en zorgen voor goed wegdek zodat je voorband niet wegglijdt :) :)
 
Last edited:
Ik heb het ook wel een aantal keer geprobeerd maar echt gezond voor je scooter is het niet. Ik deed het gewoon door rustig te rollen en dan ff flink hard van voren te remmen. Komt ie als het goed is vanzelf omhoog. Probeer zo een beetje te oefenen, later extremer natuurlijk.
 
tsja ik heb ook al heel vaak geprobeerd stoppie of wheelie te maken met me scoot maar wheelie heeft ie niet genoeg power voor. ja als je stilstaat en met je voeten scoot tegenhouden tot voorwiel lucht inkomt dan wil het nog wel 5 meter maar dan is het ook wel gebeurd hoor enne een stoppie dat wil al helemaal niet met die fuck schijf. zelfs als ik rem zo hard mogelijk inknijp dan remt ie gewoon langzaam af enne voorwiel blokeerd ook niet ( zelfs als wegdek nat is ) denk binnenkort maar eens malossi remblokjes probeer ofzo want dit is gewoon kut
 
Back
Top