Stoppies met Runner

SanderB

Well-Known Member
Hi, aangezien mn Runner echt een super voorrem heeft, ben ik de laatste tijd nogal veel stoppies aan het maken, maar ik vraag me af of dat wel verstandig is gezien de brakke voorvorken van Piaggio.
Mijn vork lekt (nog) niet, maar is het verstandig om te kappen met stoppies of kan ik gewoon door-stoppie-en ofzo? :)

Het gaat btw om een '98 Runner
 
Advertisement - register to remove this

Ooit zal je die voorvork toch vervangen, dus van je kan gewoon doorgaan met stoppies maken. Tis wel slecht voor je voorvork jah, maar dat zijn stoppies sowieso.
Maar als je niet van plan bent om op de korte termijn een andere voorvork erin stopt, dan kan je beter stoppen met stoppies maken...
 
ik doe het ook regelmatig met men scoot (ark) maar dat lukt me toch niet zo goed (ik geraak ong 20 a 30 cm van de grond, ik ben nog aan het oefenen.)
Is dat echt slecht voor je voorvork, ik weet niet of een ark een goed voorvork heeft???
 
Originally posted by Dj_promo
ik doe het ook regelmatig met men scoot (ark) maar dat lukt me toch niet zo goed (ik geraak ong 20 a 30 cm van de grond, ik ben nog aan het oefenen.)
Is dat echt slecht voor je voorvork, ik weet niet of een ark een goed voorvork heeft???

Minarelli heeft standaard al een goeie paioli voorvork, Piaggio heeft een brak ding :| ik heb nog nergens last van gelukkig.
 
volgens mij komt er dan in 1x teveel kracht op je voorvork te staan (het hele gewicht vd scooter including you on it) en daar kannie krom van trekken, tenminste das mij een keer verteld.....
 
Een stoppie is zo'n beetje het slechtste wat je met je scoot kan doen, op het tegen een boom parkeren na.

Tenzij je natuurlijk zo'n mega dikke paioli (cross) vork hebt.

Ik heb ooit 1 keer een stoppie gemaakt, waarmij me achterwiel ongeveer een meter van de grond kwam (ja geen grap) Maar dat vond ik toch wel te en heb me voor genomen om nooit meer een stoppie te maken.

Het wordt tijd om te leren wheelien! :) (of rollin' stoppie)
 
ik ben een keer voorover gedonderd met m'n rs:p toen zag ik een stoeprand niet want het was pikdonker en ik was ergens anders op aan het letten.... maar ineens zag ik dus dat er wel degelijk een hele hoge stoeprand zat... dus ik knijp m'n voorrem vol in... mijn moped stond helemaal verticaal:p en toen ben ik er maar afgesprongen... alleen een paar krasjes, maar ik moest eigelijk wel lachen, hehe.
en een rollin stoppie is ging ook best goed met dat ding, maar je moet wel een beetje lef hebben... als je met 60 je achterwiel van de grond remt voelt dat best wel vreemd, daarom ben ik er ook niet zo heel erg mee doorgegaan.

greetz
 
Originally posted by bert!
ik ben een keer voorover gedonderd met m'n rs:p toen zag ik een stoeprand niet want het was pikdonker en ik was ergens anders op aan het letten.... maar ineens zag ik dus dat er wel degelijk een hele hoge stoeprand zat... dus ik knijp m'n voorrem vol in... mijn moped stond helemaal verticaal:p en toen ben ik er maar afgesprongen... alleen een paar krasjes, maar ik moest eigelijk wel lachen, hehe.
en een rollin stoppie is ging ook best goed met dat ding, maar je moet wel een beetje lef hebben... als je met 60 je achterwiel van de grond remt voelt dat best wel vreemd, daarom ben ik er ook niet zo heel erg mee doorgegaan.

greetz

lijkt me ook niet slim nee............ ziet er trouwens wel phat uit om zo langs school te rijden, mits het goed gaat :rolleyes:
 
Wheelien is phatt! Ik ben zo ongeveer de enige die bij ons op school (echt) kan wheelien. En als ik dan af en toe wheeliend het schoolplein opkom dan zie je iedereen altijd kijken. Heb laatst nog applaus gekregen toen ik wheeliend (500 meter ofzo) langs een terrasje kwam. Zaten allemaal motorrijders. Toen kon ik het niet laten....:p
 
Stoppies zijn idd slecht voor je voorvork, en hij kan krom gaan, en daar is niet zo veel voor nodig, spreek uit ervaring, mijn eigen is ook al een keer heel erg krom geweest, was showa.
 
Back
Top