Stoppen met schuren of niet?

->Sp3cIaL-ArK<-

Annick-Lovertjuh
Hey hallo!
Ik ga binnenkort mijn scooterkappen professioneel laten spuiten. Aangezien mijn scooterkappen eerder al eens zijn overgespoten (gewoon met spuitbus) wou de spuiterij dat ik eerst de zelf gespoten laag eraf ging schuren. Ik heb nu 57 uur geschuurd, en bijna alles is eraf, op een paar plekken na waar ik écht niet bij kom (en om eerlijk te zijn heb ik ook ECHT geen zin meer)! Mijn vraag is of dit nou echt zo erg is..? De plekjes zijn wel al opgeruwd, alleen de verf is nog niet helemaal weg. Ga je het zien in het eindresultaat als ik het laat zitten, en/of kan ik er problemen mee gaan krijgen?
 
Advertisement - register to remove this

:D je hoeft de oude laag er echt niet helemaal af te schuren ;) gewoon een beetje opschuren en dan evt. een grondverf laag eronder en klaar.....
 
Als die kappen eerder met een spuitbus zijn gedaan , heb je de kans dat je een soort van reactie krijgt (wordt het niet mooier op dus)

Meeste spuiterijen vragen er ook naar of je er nog de std laag op zit (heb er zelf ervaring mee)

Anders geef je de kappen gewoon bij de spuiterij af, dan werken ze het zelf nog wel bij..... Als je echt geen zin meer hebt wordt het er meestal niet beter op, en die gasten weten wel waar ze mee bezig zijn.
 
57 uur 8P
ik heb gewoon een schuurmachine gepakt(ik was het al na 5 minuten zat met de hand)
werkte perfect. (wel een roterende btw)
 
Bedankt voor de snelle reacties :):) Mij werd verteld dat ik het met de hand MOEST doen. Ik ga er echt scheel van kijken nu hehe.. er werd me inderdaad gevraagt of de originele lak er nog onder zat, en die zit er inderdaad nog onder. Deze hoef ik ook niet te verwijderen, maar alleen de met de spuitbus gespoten laag. Volgens de spuiter ging het 'opvreten' als ik het liet zitten.. (Hier kan ik me weinig bij voorstellen?!)
 
Ik heb het bij mn neef gezien, die had ook van die kappen zelf gedaan. En bij de spuiterij kreeg je gewoon een reactie (kleuren sloegen heel anders uit). Mijn kappen hadden gewoon std kleur, en goed opgeschuurd. En die werden wel heel netjes.......

Met schuurmachine lijkt me trouwens geen beste oplossing. Zelf ben ik ook iets van 10 a 15 uur aan het schuren geweest. (korrel 600 en 800 aangezien ik geen diepe krassen ofzo erin had)
 
Dan ga je nog wel even bezig zijn denk ik :D. Is wel een hele fijne korrel als je die laag er nog af wil schuren.

Met 600 was je als het ware al aan het polijsten (kappen werden alleen maar dof, maar je zag geen echte schuurvegen)

Ik zou als ik jou was met 400 beginnen, en dan met 600 en 800 afbouwen (waterproof)
 
Ah bedankt kerel :):) Ik sprint meteen effe de schuur in! 800 leek me ook al vrij fijn, maarja.. de spuiter zei het dus... ik schuur het gewoon eraf met 400 want anders is het onbegonnen werk! Daarna schuur ik het wel fijner op. En liever wat kleine krasjes op plekken die je amper ziet dan dat het gaat verkleuren natuurlijk
 
ik ben geloof ik met korrel 160 begonnen.
en uiteindelijk 600 waterproof met de hand.
glimt en het is mooi glad.
vlakke stukken heb ik niet tot weinig last van.
ik moet btw nog een keer schuren ( zitten al weer krassen op).
 
mjah mischien dat je met de hand toch een iets beter resultaat krijgt.
maar daar had ik simpelweg geen zin in.
met de schuurmachine ben ik naar schatting 10 uren bezig geweest.
respect voor je doorzettings vermogen btw.

en veel plezier op dit forum.
 
Thanks, ja ik heb alles bijgehouden, ben tot nu toe 57 uur bezig geweest met schuren, en het ergste was nog dat ik dat allemaal BUITEN heb gedaan! Zelfs in de regen enz. omdat ik die kappen zo snel mogelijk naar de spuiter wou brengen. Zal eerstdaags een projectpagina openen waar alles een beetje te volgen zal zijn :) Ik ga de laatste beetjes even met 400 doen en dan opschuren met 800. :) Bedankt allemaal!
 
Ik ben net nog eventjes verder gegaan met schuren met korrel 400, en dat ging al een heeel stuk beter. Het geeft inderdaad wel dunne krasjes, maar die schuur ik er naderhand wel uit met 800. Toch maar alle kleine plekjes zien weg te werken op deze manier... in ieder geval bedankt :)
 
Volgens mij schuren jullie allemaal veeel te fijn (en dat is ook niet goed, want dan schuur je er deuken in).

Als er geen metallic lak op komt zou ik gewoon lekker met een korrel van rond de 200 schuren. Er moet toch nog een grondlaag op.
 
waarmee ik altijd schuurde was 1000+ waterproof en zorgen dat het wat grof blijft Te glad is ook niet goed. verder doe ik het nu met scotch & brite op aanraden van scooterracer (mark) dit gaat 10 keer sneller als met gewoon schuurpapier. en de moeilijke plekken zijn opeens niet moeilijk meer:p
 
Wie iets wil spuiten gaat beter gewoon eens bij een spuiterij/verfmenger langs. Daar kunnen ze alles prima uitleggen (zoals bv. schuren met staalwol, en welke korrel voor welke toepassing e.d.) en het bespaard een hoop werk.

Kan je direct al je benodigtheden (10 liter thinner, schuurpapier, verf etc.) kopen voor een normale prijs.
 
je had ook gewoon met thinner de spuitbus laag eraf kunnen vegen aangezien de orginele lak daar (relatief) goed tegen kan had je hem alleen nog maar glad te hoeven maken met korrel 800 ofzo
 
haha ga die jongen nou niet gek maken met dat t ook in n kwartier had gekunt :p
Maar 800 lijkt me veel te fijn om verf af te schuren.. zoals de rest ook al zegt.
 
Back
Top