Stoplichten blijven op rood bij scooter!

D

Deleted member 68514

Guest
In Ehv reageert 25% vd stoplichten met die strepen in t asfalt absoluut nul op t ijzer vd scooter. En dan rij ik over de hele lengte van die (magnetische kabel die op of soms zelfs in t asfalt liggen) en vooraan sta ik er ook recht op, maar ik moet dan of door rood of wachten op een andere auto of zo. Eindhoven heeft 100den camera's om de doorstroming vh verkeer te bevorderen, vroeger de bekende "groene golf", dan stond er op een matrix bord de snelheid die je moest aanhouden om 4 of meer stoplichten op groen te hebben. Nu d8 ik altijd dat die strepen op t asfalt t gewicht vh voertuig detecteren maar ik hoor iedereen zeggen dat ze reageren op het ijzer vd auto. Hoe dan ook. Ik blijf zo door rood rijden of op auto's wachten die t stoplicht wel detecteert. Soms moet ik mijn helm openklappen en nog net niet afstappen om uit te leggen dat mijn achterstaande automobilist nog 2 meter verder moet rijden. Sommige snappen mij anderen denken dat je ruzie zoekt. Ik ben heel die frustratie beu en ben nu elke dag q stoplicht aan de desbetreffende gemeente ambtenaar aan het doorgeven welke stoplichten het probleem zijn. Gewoon uit principe. Is dit een lokaal) Eindhovens probleem of hebben jullie er ook last van?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb precies hetzelfde probleem in Haarlem, ik loop altijd naar achteren en kom opnieuw aanrijden omdat veel stoplichten een bepaalde sensor hebben die op jou reageert, ik zie dit vaak ook bij motoren. Een vriend van mij heeft een BMW G310 en heeft precies hetzelfde probleem.
Dus als je gewoon naar achteren loopt en opnieuw aan komt rijden moet ie jou detecteren. (Mijn oplossing)
 
Via onderstaande link wordt je wijzer over de werking van de detectielussen.
Zie vooral het kopje: DIVERS.

Deze zijn ook interessant:

Aardig wat leeswerk, maar de moeite waard om te doen...

Succes...!
 
Via onderstaande link wordt je wijzer over de werking van de detectielussen.
Zie vooral het kopje: DIVERS.

Deze zijn ook interessant:

Aardig wat leeswerk, maar de moeite waard om te doen...

Succes...!
Ja ik heb het intussen aandachtig gelezen. Hoe zou ik beter te detecteren zijn door de lus? Een behoorlijke magneet onder mijn scooter plakken?
 
Schoenen met stalen neuzen. ;)

Nee, dit is een grapje maar elk stukje metaal helpt natuurlijk.

Ik heb het principe van de detectielussen, hier op het forum, al eens uitgelegd.
Zoals je hebt kunnen lezen, in de Wiki die GCS100 heeft toegevoegd, is het principe gebaseerd om de detectielus uit resonantie te brengen door in " de spoel ", metaal te brengen en dit resonantie verlies te detecteren.

Ik weet dit omdat ik in de jaren tussen 1980 en laat zeggen 2000 wel eens werkte aan VRI's, het inregelen van deze lussen was er een belangrijk onderdeel van .

Op deze units zaten 2 potmeters, de ene om de lus in resonantie te brengen, de andere om de gevoeligheid in te stellen.
Waarbij ik erbij moet zeggen dat de gevoeligheid instellen toch wel een critisch zaakje was, want te gevoelig betekent dat er voertuigen gedetecteerd worden die er in werkelijkheid niet zijn.

Dit omdat de resonantie van deze lus ook beinvloed wordt door weersinvloeden en vervuiling van het wegdek.

Ik weet niet of dit principe van inregelen nog steeds geldt, het kan goed zijn dat sinds de komst van de betaalbare microprocessor dit volledig automatisch gebeurt.

Je hebt kunnen lezen dat elke richting meerdere lussen heeft.
Je moet proberen de lus maximaal te bezetten met metaal, dit lukt het best met de kleinere lussen, dus in ons geval de koplus aan de stopstreep.

Wat je zou kunnen proberen, als je alleen bij een op rood staande VRI arriveert, is om je brommer dusdanig te positioneren dat hij een beetje diagonaal over de koplus staat en daarbij het meeste metaal van je scooter, je motorblok, binnen de lus valt.
 
Back
Top