This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

stop knop/schakelaar aanbrengen.

yoranpuch

Well-Known Member
Ik heb onlangs een puch zip 1998 gekocht om een beetje mee te rijden over een tereintje enzo. De hele electro is er af en hij heeft ook geen kenteken.

Dat zipje is redelijk opgevoerd maar als ik in de top rij gaat hij stotteren. Het ligt niet aan de bougie en iemand zei dat je je stationair af moet stellen.
En daar zit juist het probleem. Ik kan hem perfect afstellen alleen dan krijg ik hem niet meer uit omdat er geen stopknop op zit. Nu moet ik de stationair zo draaien dat hij vanzelf uitvalt.

Kan iemand mij helpen hoe je er een stop schakelaar op kan zetten? En als ik iets moet kopen ook ff zeggen aub?

Alvast bedankt,
Groetjes Yoran8)

schakelaartje tussen de draad die van je alternator naar je bobine loopt...
zo deed ik het ook op mijn camino en puch lijkt dr sterk op

greets

licht er aan hoe vaak je hem gebruikt. als het niet al te vaak is kan je best even je voet tegen de uitlaat doen.

licht er aan hoe vaak je hem gebruikt. als het niet al te vaak is kan je best even je voet tegen de uitlaat doen.

lekker beun hoor omg..

gewoon een killswitch erop zetten, kost 20 euro en ben je van heel het gezeik af..

en diegene die jou verteld dat je je stationair afstelling moet veranderen als de scooter op topsnelheid stottert snapt het spelletje ook niet helemaal

Een schakelaar is € 2,- ja (wist je al dat een € teken vóór het getal moest). En een Killswitch kost om en nabij de € 20,- ja.

€ = ok <]

wat is het verschil tussen die 2 dan?

edit:
weet wat je bedoelt, waarom zou je zoiets nu op een puch monteren
is dat niet een beetje overdreven?

Last edited:
Een Puch Zip is geen Puch Maxi

En waarom niet ? Dan monteer je wel iets wat ervoor gemaakt is. Schakelaar kan wel, maar dat ziet er juist beun uit imo. Beter een mooie killswitch monteren, of een mooie stopknop.

hand op de luchtinlaat zetten kan ook.
Eventueel bougiedop eraf trekken.
Of al genoemd dat is de voet tegen de uitlaat.

werkte ook bij men honda.

schakelaartje achter een kap monteren.. zie e er niet van + nog anti diefstal ook *D

en hoe kan een brommer nu stilvallen als je je voet tegen de uitlaat houd? :?

omdat hij zn gassen niet kwijt kan en dan als het waren verzuipt. niks ergs dus want het is niet schadelijk.

als je denkt dat het niet kan...... ik probeer het zelf even uit

Ik ga denk ik binnenkort een schakelaar aanbrengen met een gast die nogal veel verstand heeft van elektro dus dat komt wel goed.

Bedankt voor alle reacties en @dutchino, ik heb wel eens de bougiedop er af getrokken en heb 2 dagen met een zere hand gelopen omdat ik een grote opdonder kreeg dus...