Stilste powerfilter?

RazerXnitro

Zippiegang
Ha allen,

ik heb dus een Speedfight 2 met een 17,5mm dellorto carburateur. Ik wou het originele luchtfilter hergebruiken, maar gekoppeld met een 50 athena, stage6 inlaatset en yasuni R houdt hij erg in(zit zelfs een nieuw element van malossi in)
Nu vroeg ik mij af wat het beste zal werken als vervanging voor een standaard uitziend maar vooral stil luchtfilter. Ik heb nu een malossi e5 luchtfilter erop zitten maar dit maakt echt een enorme herrie, en de yasuni R daarintegen niet echt.
Ik hoorde mensen soms praten over een "buddyfilter", hoe gaat dit ten werk en is het verstandig(ik heb namelijk gewoon spullen in mijn buddy liggen zoals handschoenen en schroevendraaiers, soms een doppensetje etc), anderen zeggen een "kart filter", ik krijg dan gewoon normale powerfilters te zien, dus dat snap ik ook niet helemaal. Ik zat eraan te denken om dit e5 powerfilter in de originele luchtfilter behuizing te plaatsen, maar dit past niet echt, en dan nog maar hopen dat het een beetje stil is.

kortom, wat is hier de beste aanpak? Een luchtfilter die stil is en origineel oogt? Misschien een 125cc luchtfilter erop proberen te maken?

laat het maar weten als je wat creatiefs weet.
 
Advertisement - register to remove this

Powerfilter maakt lawaai, een stiller powerfilter bestaat niet.

Kartfilter is prima oplossing, of je bouwt een buddyfilter. Maar dan kun je niks meer kwijt in je buddybak.

Maar je gaat er niks mee winnen aan vermogen dus zou lekker standaard laten.
Post automatically merged:

Heb hier een foto van een kartfilter zoals bedoeld zal worden. Heb nog een nieuwe liggen 15 euro incl is ie eventueel voor jou
 

Attachments

  • Screenshot_20211002-003117_Chrome.jpg
    Screenshot_20211002-003117_Chrome.jpg
    84.2 KB · Views: 33
Powerfilter maakt lawaai, een stiller powerfilter bestaat niet.

Kartfilter is prima oplossing, of je bouwt een buddyfilter. Maar dan kun je niks meer kwijt in je buddybak.

Maar je gaat er niks mee winnen aan vermogen dus zou lekker standaard laten.
Post automatically merged:

Heb hier een foto van een kartfilter zoals bedoeld zal worden. Heb nog een nieuwe liggen 15 euro incl is ie eventueel voor jou
Buddy filter is ook niet stil.. Want dat is een ideale echo kamer. Schelle is misschien minder, maar maakt nog steeds veel herrie.
 
Kartfilter nemen of je originele modificeren zodat deze genoeg aanzuigt en past op de Dellorto.

Met een Polini carb wordt het allemaal wat lastiger. Met een Dellorto past het echt net aan...
 
Heb eventueel ook nog wel een kevlar kartbox, dat is weer iets van het racen wat je om heel.je carb heen monteert en dat is ook om het geluid wat te dempen. Snap nogsteeds niet waarom je uberhaupt een powerfilter nodig zou hebben. Inhouden zal wel ergens anders door komen
 
Bij mijn skipper rijd ik ook met originele luchtfilter box. Groot voordeel naast minder geluid is een betere en meer gecontroleerde luchtflow. Hiermee zijn ze beter af te stellen.

Als hij met je setup stottert dan kun je met een boormachine extra gaten erin boren zodat er meer lucht aangezogen kan worden. Wel in het gedeelte waar de lucht eerst nog door het luchtfilter moet! (Sproeiermaat blijft hierbij natuurlijk het belangrijkst. Als je sproeier te groot is dan een maatje kleiner gaan!)
 
Heb eventueel ook nog wel een kevlar kartbox, dat is weer iets van het racen wat je om heel.je carb heen monteert en dat is ook om het geluid wat te dempen. Snap nogsteeds niet waarom je uberhaupt een powerfilter nodig zou hebben. Inhouden zal wel ergens anders door komen
heb nu even tijdelijk een powerfiltertje erop zitten, hiermee loopt ie wel erg goed, met het ori filter stottert en hapert hij en als je sproeiers naar beneden gaat ga je van sproeier 104 naar 70 en ben je aardig wat vermogen kwijt..

heb jij een foto van die kartbox?
 
Als je het nou eens ff op je gemak goed afstelt met je originele filter zul je weinig verschil merken qua performance. Want wat denk je dat een powerfilter voor extra vermogen zou opleveren op je setup?

Foto van kartbox en het kartfilter kan ik morgen ff voor je maken.

Kartbox is exact die van mn eerdere reactie hier stukje boven.
Wat betreft die kevlar box dat maakt je alleen maar meer opvallend met een zwaarder geluid
 
En hoe heb je dit gemeten dan?
En ben dan wel benieuwd naar je tijden.
En wel telkens de scooter opnieuw afgesteld of alleen filter omgewisseld?


Maar om je uit de droom van een stil powerfilter te helpen dat gaat niet, beetje lawaai hoort er nou eenmaal bij.

Hier zijn trouwens de fotos van de kartbox, de kevlar versie past alleen op een piaggio dus zal je weinig aan hebben.
 

Attachments

  • Snapchat-1685424882.jpg
    Snapchat-1685424882.jpg
    91.6 KB · Views: 17
  • Snapchat-849591483.jpg
    Snapchat-849591483.jpg
    94.5 KB · Views: 17
Back
Top